Gå til innhold

hva tenker dere på ?

Anbefalte innlegg

som bruker flere timer her inne pr dag og sier at dere er "hekta" ?? har dere tenkt å pluttselig endre dette når dere får barn?? tenker dere ikke at det er lurt å ha et sunt liv og være aktiv både for å bli gravid og for å skape en god oppvekst for barna deres?? ser jo at det er flere her som har barn da - skjønner ikke at dere har tid til å være her inne 24/7 da!! ??

ikke anklag meg for å være her mye

jeg er innom for 2.gang og blei helt sjokka når jeg fikk snusen i kulturen her inne!!viste det til kjæresten min og han sa at om jeg hadde holdt på sånn som de mest ktive her inne ville han ikke fått barn med meg. veit deres menn at dere er her inne så mye og at flere av dere er helt hekta på å finne symptomer, at dere nesten bare har sex for å bli gravide og at dere sjekker tapper og slim og tester med både det ene og det andre??

håper det ordner seg for dere altså, men jeg ville sterkt vurdert om dette er noe dere kan stå for og noe dere tror er bra for psyken og for fruktbarheten og for livet generelt og barn som kommer og faktisk eventuelt ER kommet!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6382071-hva-tenker-dere-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg!

Ei jeg kjenner er akupunktør og hjelper barnløse. Hun sa at hun gav pasientene sine streng beskjed om å kutte ut sånne nettsteder som dette fordi man blei så stressa og avhengig av det. Og så er det visst mange som tror at alt som blir skrevet her inn er sant, men det stemmer ikke. Og når folk ikke finner slim eller tappen blir de bekymra og løper til legen fordi de tror det er noe galt med dem.

Man blir ikke gravid av sånt...

jeg er faktisk enig. men veit hvor lett det er å bli hekta. har bestemt meg for å kutte. det er godt å ha travle og sosiale dager sånn at en merker at en lever og ikke bare venter og sjekker og innbiller seg ting.

egentlig bør alle her inne ta dette som en oppmuntring og ikke la seg provosere...er sikkert fint ment

og jeg tar hintet myself...

er da helt naturlig at noen synes det er mer spennende enn andre det å ha betsemt seg for å prøve å få barn. Selv er jeg kjempespent og har ikke sagt det til noen venninner, venner eller familie og jeg synes det er perfekt å kunne skrive inn spørsmål jeg måtte ha her og få tilbakemeldinger av ymse slag.

Dersom du ikke er så ivrig på å chatte med ukjente folk, så trenger du da vel ikke bry deg med å skrive et så lite hyggelig leserinnlegg som dette vel...? DET har jeg vanskelig med å forstå poenget med...

Selvom det er mange innlegg og slikt så kanskje ta en titt på hvor mange som er her inne på det tidspunktep og hvor mange medlemmer. Selvom du kan se mange av samme nick vil det ikke si at de konstant sitter her inne. Noen her inne har ikke barn og føler det en enorm trøst bare det å ha noen som forstår. Andre vil ha råd. For noen er alt nytt,graviditet,amming, el osv.

Noen ganger er det stor trøst å lette sitt hjerte uten å blott legge seg selv.

Andre som har barn som meg.....................ja nå sover minstemann de to eldste er på skolen og akkurat denne tiden her er min "slappavtid" de to timene.Om jeg vil legge meg ned på sofan, sove eller se på film,eller sitte her vil jeg si er opp til meg selv.

FOR en ting som flerbarns mor jeg har funnet ut er at man skal kunne sette pris på tid til seg selv for barna kan slite en ut.

Noen mennesker har kanskje ikke så mange og da er det godt å ha noen å dele tanker og spm med.

Andre kommer seg ikke ut fra hus kanskje pga de bor langt fra andre og slikt.

Så jeg syntes du er veldig kjapp til å dømme på det grunnlaget over å vært her to ganger. Jeg vil vel tro at de fleste bruker sunn fornuft.

Velkommen til deg.

Annonse

hvorfor er det ikke lov å uttrykke sin mening og bekymring? det er bare et lite tips...tenk på hvor mange barn de klarte å lage i gamledager...og det uten å sjekke tipp og tapp og slim og temp

og uten å stresse hverandre opp på sider alla denne...

er det bare de mest aktive her som får lov å ha en mening e

eller er det noen som sliter litt med å bli identifisert med å være kokko hekta på babyer og graviditet...

Jeg for min del klarer fint å sjonglere å holde på med data (være seg, bim, skoleoppgaver osv) i tillegg til å ha ett fint og sosialt liv ellers. Men da mitt lille nurk forhåpentligvis en dag kommer blir det ikke mye bimming nei:)

Min kjære anonym, det finnes mange grunner til at vi sitter her en del på data og...fordi om vi legger inn noen innelegg i løpet av dagen så betyr vel ikke det vi sitter her 24 timer i døgnet? Jeg.f.eks skriver skoleoppgaver, går på høyskolen....og da er d godt med litt pauser innimellom.

Alle klarte seg uten mobil og tv før også men vi henger i hektene på utviklingen , det gjelder det meste..

Ja alle klarte seg bra det gjør vi nå også.?

I gamledager brukte de såkalte "heksebrygg" og slikt og takkevære media og info i dag har krybbedød sunket betraktelig også andre ting.

Nei en ting "som ganske ny her inne jeg også" er at ingen backer hverandre opp fordi de føler det. Her kan man utrykke en ting å få et helt annet svar enn forventet.

En ting må jeg bare si.Tenk at du har en spesiell sykdomm som ikke mange andre har.....hadde det ikke vært godt å dele ting med andre som går igjennom det samme? Og mange her inne har kanskje ikke mange de kjenner som kan slite på samme måte og da er det godt å ha disse sidene.

At mange ting som ikke stemmer kommer ut her også ja men vi som voksne burde bruke sunn fornuft og ikke suge alt her inne til oss.

Men at folk har forskjellig meninger og tanker er noe alle må respektere, men det er forskjell på det og dømme andre.

Jeg må si meg delvis enig med anonym, det er lett å bli hekta. Men det er så deilig å ha et forum hvor man kan spørre om det meste og få svar på det meste! Det er ikke alltid det passer seg å spørre mamma eller bestevenninna om el-slim, temping og testing! Det blir fort litt flaut. Jeg synes vi har fått fryktelig mye kritikk i det siste, men det jeg legger merke til er at det er anonyme som slenger ut et innlegg eller to og får akkurat den responsen de ønsker. Nemlig irritasjon og heftige diskusjoner... Er dere ute etter å provosere fram slike reaksjoner?? Jeg tror ikke min tid her inne på BIM har noe å si på om jeg blir gravid eller ikke.. Hva vet du egentlig om hvordan kvinner var i gamle dager? Det å prate om sex var vel kanskje litt tabu, men nå lever faktisk vi i 2006. Tidene forandrer seg og jeg tror det er blitt vanskeligere for mange å få barn i dag enn det var før. Da brukte de ikke prevansjon, men det var jammen ikke enkelt da heller... Med mange aborter og barnedødsfall pga sykdom. For å ikke snakke om alle de barna som ble født utenfor ekteskap pga voldtekter og foreldre som ikke snakket med barna om sex. Jeg tror ingen er/blir noen dårligere foreldre selv om de bruker litt tid foran dataen.

Håper du kommer innom litt flere ganger og oppdager hvor fint det er å ha en sånn gjeng med jenter som støtter deg uansett hvilke spm og frustrasjoner du har som angår prøving!

Velkommen skal du være!

Veldig lett å bli hekta,men personlig så er jeg her inne kun når snuppa mi (på 16 mnd) sover og da er jo sambo på jobb også:o)

Jeg sitter sjelden på dataen da sambo er hjemme,men er han borte på møte eller noe da havner jeg som regel her inne(etter at snupp har lagt seg for natten)

Men hva vil du egenltig med innlegget?Du er ikke nødt til å være her??;o)

Dette er en super sider med mange flotte prøvere....c",)

*ler*

Man kan faktisk få både i pose og i sekk og som du muligens vet, så har man ikke all verden med frihet igjen når man har små barn. En voksen må faktisk holde seg hjemme på kveldstid og små barn sover en 1-3 timer på dagtid, noen mer enn det også og da kan man ikke løpe ut og jogge heller liksom... Så hvorfor ikke bimme? Mer sosialt enn å bare glo på tv i hvertfall og etter å ha lest tusenvis av bøker er det faktisk ikke så mange av dem på biblioteket som frister mer og vi har ikke verken plass eller råd til at jeg kan hamstre inn nye hele tiden. Studiene har jeg strukturert med faste lesetider og holder meg til dem, eller går det ikke.

Og merkelig nok til tross for å sitte endel på både BiM og DB så har jeg blitt fort gravid 3 ganger i mitt liv (mistet en)!

Jeg er helt normalt sosial. Jobber noen dager, reiser til familien noen dager, har jentekvelder noen kvelder og trener en time her og der, men det er fortsatt mye tid igjen også. F.eks så synes jeg ikke barne-tv er SÅ spennende å se på, så da bimmer jeg mens jeg sitter med ungene. Mange slike små stunder på en dag = aktiv bruker. Verre er det ikke. Faktisk.

Annonse

kjære anonym...... jeg er endel inne på bim.... jeg jobber 100% på et sykehus.... endel dag, endel kveld og endel natt..... jeg har et fint sosialt liv med mange venninner... går mye på kino, cafè osv med de. jeg har et kjempefint forhold til min kjære samboer... han vet at jeg er på bim innimellom og synes det er fint at jeg kan snakke sammen med andre som sliter med å bli gravide... og a... når det ikke klaffer og man blir eldre for hver dag så er tanken på å aldri få barn skremmende, spesiellt hvis det er ens største ønske... da begynne man gjerne å bruke de metoder å tips som finnes... jeg har lært meg masse her på bim.... snakker ikke med så mange venninner og familie ang dette siden det blir litt mye forventninger... snakker da det jeg trenger her isteden. jeg trener regelmessig også. hvis du synes det er vanskelig å balansere livet ditt på en måte som gjør at du rekker det du har behov for så er det ju dumt men jeg klarer det fint... hadde jeg ikke klart det så hadde jeg selvfølgelig vært mindre på bim... jeg er jo ikke dum..... så det er nok heller du som kke skjønner det... men noen er vel flinkere til å planlegge dagen sin enn andre da..... jeg skjønner at du lurer på dette og synes det er greit at du spør men wjeg skjønner ikke hvordan du klarer å virke så spydig når du spør isteden for å bare spørre liksom.

Er det noe mere du ikke forstår.... så skal jeg gjerne forklare det for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...