Gå til innhold

sykemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei, jeg har termin 13.12, går på skolen, men utrolig ukonsentrert.. klarer å gå på endel forelesninger, men lesing på egenhånd resulterer i at jeg stort sett sovner. er jo ikke syk, men trøtt, slapp, blir hoven i bena av å sitte på forelesning, det er rett og slett ikke gøy... noen som vet om dette er nok for å bli sykemeldt?? kommer ikke til å klare eksamen nå tror jeg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har lån fra lånekassen er det strenge krav på sykemelding, men det går ju an att prøve seg..

Kjøp støttestrumper på apotek, de hjelper mot hovne ben. Kanske du kan prøve å fokusere på 2 fag i steden for 3? Du har lov å ligge litt etter med poeng pga fødsel. Dessuten har du lov å ta kontoeksamen uten at ordinær eksamen regnes som ett førsøk hvis du får barn kortere en 6 uker før eksamen.

Skrevet

Takk for svar...

Går til legen på Blindern og der syns jeg de er skikkelig sure og virker alltid som jeg maser på de om jeg bestiller meg time.. Går bare til fast kontroll hos jm. Ordinære eksamner er rundt en uke før termin for meg, trodde skikkelig i begynnelsen at dette skulle gå akkurat, men nå tviler jeg. hadde eksamner i våres også, var da utrolig kvalm og kastet opp, dette går litt utover skolen.. Gleder meg skikkelig til å få hu ut, og skulle ønske jeg kunne nyte denne tiden litt mer, og ikke konstant ha dårlig samvittighet pga skolen....

Skrevet

Jeg går også på blindern med termin 28/10. Hadde fastlege på blindern men bytta fordi de er så sure og stresset når man kommer. Hvis du vil ha en sykemelding kanskje du ska prøva å bytte fastlege, til noen som har litt mer med gravide å gjøre?

Snakk med jordmor om hun har noen god lege å rekomendere. Og snakk med studieveileder på ditt fakultet, de vet masse om regler med poeng og slike ting. Har du sjekket jern? Kanskje de er derfor du er trøtt?

Lykke til i alle fall.

Skrevet

Ja kanskje bytte lege er løsningen.. Sjekket jern og alt var helt ok! Men får høre med jordmor, hun er skikkelig allright!

Takk for tips...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...