Gå til innhold

Til dere som har født: angående blødning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fødte for 8 dager siden. Har ikke vondt i magen, men blør fortsatt som en rikelig menstruasjon og har hatt et par rare rød klumper. Noen som vet om det er vanlig eller farlig at det kommer noen klumper i forbindelse med renselsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, det er ikke noe morsomt det der....men trøst deg med at jeg blødde kraftig i 3 uker og hadde småblødninger helt til 10 uker etter fødselen....Det var IKKE morsomt :(

Det er normalt siden du lurer!

Skrevet

Hei. Det er forventet en økning i blødning ca en uke etter fødsel. Det er fra såret morkaken hang i og kan komme i klumper. Jeg kunne bruke truseinnlegg 2,3 og 4 dag etter fødselen for så trappe opp til nattbind i perioder. Så du er nok ikke unormal.

Skrevet

Det var jo beroligende, takk skal dere ha. Jeg har faktisk brukt nattbind hele tiden siden jeg fødte... Truseinnlegg er helt uaktuelt. Jeg vet blodmengden kan variere, men det var først og fremst de klumpene jeg lurte veldig på hva var.

Skrevet

Jeg hadde også røde klumper etter fødselen til førstemann. Jeg fikk det først når jeg var på sykehuset, ble litt skremt og spurte jordmor. Hun sa det bare var levra blod eller noe sånt, og var helt normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...