Gå til innhold

Dimoren:)

Sentralstøvsugeren

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei du! Lenge siden sist. Jeg har forsøkt å poste noen innlegg til deg på 3.tri, men innleggene "forsvinner" fort. Hvordan går det??

Jeg er nå inne i 3. trimester, og synes tiden begynner å gå fort. Jeg holder på å strikke teppe til mini, og begynner å bli redd for at jeg ikke skal bli ferdig. Særlig siden jeg dovner bort i fingrene hele tiden.

Ellers er formen bra, men det begynner å bli litt tungt å få på seg sko, og trøttheten gir seg liksom ikke.

Men det er helt tydelig at minstemannvokser. Jeg var hos jordmor på mandag, og jeg ligger over normalen på sf-mål! Me lige det ikkje! Jeg vil ha en sånn baby som jeg har fått tidligere på rundt 3500g. Synes det er helt passe...

Hvordan er det med deg? Er det fremdeles en liten pike? Har storebrødrene bestemt navn?

Hei igjen:)

Jeg er ikke så ofte inne på 3 trimester, føler liksom jeg er milevis unna å være klar for fødselsprat enda:). Her går alt så mye bedre...er 31 fullgåtte uker til fredag, og hun veier ca 1650 gram nå - så skuldrene begynner å senkes. Sier hun nå, etter 8 UL som bekrefter det - kan jeg vel ikke komme unna selv om det føles veldig rart ut fremdeles! Vi har ikke klart å bestemme oss for navn...det er ikke lett når alle skal ha noe å mene:). Foreløpig står det mellom Leah, Luna, Ella og Ellinor(min mormors navn), Har dere bestemt dere for navn enda dere?

Fortvil ikke over stort SF - mål, gynekologen min mener bestemt at det ikke er vekten, men hodemålet som har noe å si for fødselen:):).

Er du helt sykemeldt nå? Jeg sliter med å få dagene til å gå her hjemme. Gleder meg til å få kroppen min "tilbake" og kunne leve litt sosialt igjen:)

Så godt å høre at alt står bra til med deg og jenten(!). Det må være ganske så rart at det skjuler seg en liten baby uten guttetiss der inne?! Skulle nesten ikke tro at det gikk an.. Jordmoren ba meg om å huske på at ul faktisk kunne vise feil - en av hennes fødedamer hadde hele svangerskapet gått rundt og ventet gutt (etter ul), men ut kom en jente, gitt. Men jeg er ganske så overbevist om kjønnet på denne krabaten her.

Navn er ikke så lett. Ella og Ellinor syntes jeg var flotte navn. Vi har ikke helt landet ennå; må jobbe litt mer med saken.

Jeg er nå 60% sykmeldt, men sliter med å få gjort jobben min på 40%... Tilrettelegging fungerer i teorien men ikke i praksis. Men det er ok å være litt i jobb, tror dagene hadde blitt svært lange ellers.

Ellers er storebrødrene helt klar for at det kommer en baby. De har øvd seg på å trille vogn, og de har ryddet plass til leker mm. Ganske så søte og omsorgsfulle.

Så søte guttene dine høres ut:). Det er jo så rørendes når de viser omsorg for sitt lillesøsken på den måten.

Min bror og svigerinne ventet gutt etter UL, men ut kom jaggu Maria - så det er veldig mulig å ta feil. For meg føltes det helt "feil" når gynekologen sa at det var en jente inni der. Jeg var veldig sikker på en ny gutt, og var glad for det. Ikke det at jeg ikke er glad for en jente, jeg er glad for det som kommer. Synes faktisk det har vært litt vansklig i forhold til andre mennesker når de hører at jeg venter jente. De kommer med så mange kommentarer som provoserer meg. Sånn som "endelig en jente", og "det var godt det ble jente nå". Jeg er kanskje overfølsom på det omrtådet, men jeg føler de fornærmer mine to gutter! Nok om det:).

Det var litt morsomt at du likte Ella og Ellinor - da det er mine favoritter også:0). Oj - det blir fort fullt her....Ha det godt så lenge!

Jeg er meget stolt av guttene mine, ja..

Jeg er helt enig med deg når det gjelder det å "ønske" seg det ene eller andre kjønnet. Det irriterer meg også når folk sier at "å, dere skulle jo hatt jente nå", eller "da må dere prøve igjen, da". Nei! Vi skulle ikke hatt jente, og vi skal ikke prøve igjen. Utgangspunktet når vi skulle ha en til var at vi mest sannsynlig kom til å få en gutt, og da får vi bare ha lyst på en gutt til, da. Så får andre holde munnen sin godt lukket.

Selvfølgelig hadde det vært morsomt med en liten pike (som garantert hadde blitt den mest bortskjemte lille pike på jord; med en far som ville ha vært som smør og to storebrødre som ville ha passet godt på). Vedder på at din lille pike også kommer til å bli båret på hendene av far og brødre...

Jeg får trøste meg med at kamelprisen for meg nok har steget betraktelig som mor til 3 gutter...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...