Gjest Skrevet 20. september 2006 #1 Skrevet 20. september 2006 Er i uke 18 nå, og har de siste dagene vært slik plaget med kvalme, hodepine og 0 overskudd, har stort sett vært frisk tidligere, og trodde dette var noe som var forbeholdt 1.tri jeg...? Er jo ett mareritt å skal fungere i 100% jobb. Noen som har det lignende, eller har noen erfaringer og gode råd?
hilham Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Hei! Endelig noen som har det på samme måte. Er litt små fortvilet her selv jeg........ Hadde ikke kvalme de 12 første ukene, men det har kommet nå i ettertid......Ikke gøy. Er sliten hele tiden og de på jobben har begynt å reagere på at jeg ikke orker noe særlig nå, at jeg ser sliten ut. Jeg jobber i butikk og da er jeg avhengig av å være i form og klare å smile til kundene. Har bare lyst til å sove om dagen. Er også i uke 18. Jeg spiser normalt. Håper det er noen der ute som kan gi oss tips.
sjøhesten Skrevet 20. september 2006 #3 Skrevet 20. september 2006 Føler med dere! Jeg var kjempekvalm lenge, med brekninger ved enhver overraskende lukt og assosiasjon. Fra svigermor som hadde vært på tur med Hurtigruten og prøvd ulike midler mot sjøsyke, fikk jeg to stk såkalte Sea-band som har hjulpet utrolig! Båndene er som et hårstrikk du fester rundt håndleddene på hver arm. På hvert bånd er ei lita kule som presser inn på et akupunktur-punkt på arma. Har ikke vært kvalm et sekund etter jeg tok dem på, jeg! Er i uke 19 nå. Les om båndene her: http://www.sea-band.com/ De selges sikkert hos apoteket.
Heldig-mamma Skrevet 20. september 2006 #4 Skrevet 20. september 2006 Hei! Jeg bruker også Sea-Band, men dessverre så er kvalmen min så kraftig at det ikke er så mye som hjelper.... selv om de kanskje gjør det, så merker jeg det iallefall ikke... I tillegg går jeg til akupunktør, vært 5 ganger, og kaster ikke opp de dagene jeg går til behandling, men de andre derimot.... vel, de fleste.... Er i uke 18 nå. Dette er ikke for å ta motet fra noen, jeg har bare ganske kraftig kvalme når jeg er gravid- forrige svangerskap var jeg dårlig til jeg var over 5 mnd. på vei, var sykemeldt 1,5 mnd.- men jobbet for lenge den gangen før jeg innså at det ikke gikk... Tror det er veldig individuelt med sånne bånd- de hjelper jo på noen tydeligvis! HELDIGGRISER! Denne gangen ble jeg gravid i fødsels-permisjonstiden, (kvalmen kom i uke 5-6.....har tatt av 6,5 kg) og har til nå ikke vært i jobb enda, skulle begynt 1.september.... Misunner dere som finner noe som hjelper!!!!!!!!!!! (Jeg kjøpte mine bånd på helsekostforretning- de hadde ikke på det apoteket jeg var på.) Lykke, lykke til med kvalmen alle sammen!! ) Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå