Gå til innhold

Noen her som er uføretrygdet pga fibromyalgi ?

Anbefalte innlegg

Hvor gammel var du i så fall når du ble uføretrygdet ?

Jeg har hatt fibromyalgi i 7 år. Har gått frem og tilbake sykemeldt. Har de siste 3-4 årene gått på attføring. Først 100 %, begynte i ny jobb for 2,5 år siden og har siden jobbet 50 %.

Jeg blir jo ikke bedre og søkte for 1,5 år siden midlertidig 50 % uføretrygd, men fikk til svar at jeg var for ung (er 28 år nå). Aetat vil at jeg skal ta en ny omskolering, men jeg vet jo at det ikke nytter. Jeg sliter jo i hverdagen også (har ikke bare med jobben å gjøre). Kan liksom ikke forestille meg hva slags jobb jeg kan ha som gjør at jeg kan jobbe 100 %.

Blir så sliten av å ha de hengende over meg sånn. FM er liksom ikke en sykdom i deres øyne.

Nå er jeg hjemme i permisjon, så jeg er jo permitert fra aetat og attføring, men gruer meg til å gjenoppta attføringen.

Sliter som et h...... hjemme nå også. Smertene går jo ikke bort av at jeg ikke jobber, men det skjønner ikke de.

Det hjelper ikke at de henger over meg til en hver tid og heller ikke den usle trygden man får. Tror de virkelig at jeg velger å gå hjemme å late meg, når jeg omtrent ikke klarer meg økonomisk ?

Blir så forbanna og oppgitt.

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

hei..

tenker litt i samme baner...

jeg er bare 24 og klarer for øyeblikket å jobbe fult, men det er jo bare sprsmål om tid egentlig..

Presser meg selv vel mye nå (er i vikariat og må opparbeide fødselspenger)

Tenker på ang omskolering hva kan man bli da liksom når kroppen ikke virker? sovende nattevakt? hehe...

• 3 uker senere...

hei jeg har hatt fm i 17 ar og er 39 ar litt gammel na ha ha.

vel jeg var pa attforing, skole, prove a arbeide osv i 11 ar, da hadde jeg provd nok og fikk forst 50 og halvt ar etter 100.

mens jeg gjorde alt dette fikk jeg to barn til.

idag 6 ar senere har vi totalt 5, men jeg lover dere at det er slitsomt, men jeg tror barna holder meg i gang litt.

vel det er mulig med 100, men du ma vise at du prover, gjor det de ber deg om, pluss at du bor tippe over 30 ar forst.

den usle trygden du snakker om er som regel pa litt over minste pensjon. altsa veldig lite.

hva jeg erfarte var at attforing var lik uforetrygd, pr idag ca 10 000,- utbetalt.

jeg hadde et kjempetrygdekontor, men har hatt andre komuner under tiden som var ille.

vi bor na i spania og klima hjelper, men for hvert ar blir jeg verre, spesielt i albuene.

vel sta pa, ha en god spesial lege ogsa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...