Gå til innhold

Vaskepulver og skyllemiddel til baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Hva bruker dere andre som har erfaring når dere vasker klærne til babyen deres? Bør man være veldig forsiktig med hvilket vaskepulver og skyllemiddel man bruker? Bør man f.eks. gå etter de for allergikere? Livredd for å føre til at barnet begynner å klø og utvikle allergi for slike ting...! Eller tåler de som regel det samme som oss voksne?

Og hvor hard varme vasker dere klærne til babyen på? "Kun" 40 grader, eller bør det hardere "lut" til?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en 2-åring, og vi har hele veien brukt sensitive-produkter. Dette var ingen særlig vanskelig overgang for oss, siden jeg er allergiker og gubben har psoriasis, dermed brukte vi disse produktene fra før :) Det vi bruker for øyeblikket er Blenda Color Sensitive, og Neutrena (neutrogena?) sensitive skyllemiddel. Funker som bare juling. Hvis harde flekker, bruker jeg (hold dere fast) den rosa boksen med de jævlig dårlig reklamene, eller rett og slett biotex-spray.

Jeg vasket de fleste klærne på 40, men hvis det var mye flekker etter gulp/bajs/fruktpuré osv, fikk de gjerne en runde på 60.

Skrevet

Jeg bruker nautral vaskepulver.. egentlig ikke nooen god grunn til akkurat det men gjorde det før jeg fikk barn så jeg bare fortsatte.. bruker comfort tøymykner..

jeg vasker alt på 60 grader.. men jeg synes de fleste flekker er vannskelige og få bort.. kanskje de ligger litt lenge ?? he he.. ellers har jeg sånn vanish oxi akction jeg også..

jeg tror ikke det egentlig er så nøye... de fleste vaskepulver i dag er allergi venlige.. og skal man være alt for forsiktig blir det litt feil det også synes jeg...

Skrevet

Jeg begynner fort å klø hvis jeg bruker tøymykner som ikke er sensitive.

Skrevet

Takk for svar! Ja, er ikke de reklamene helt forferdelig dårlige!?! Verste jeg har sett! Merkelig at det går an å lage så UTROLIG dårlige reklamer i dag... Men dem om det!

Da tror jeg at jeg skal satse på disse sensitive produktene, for jeg har hørt så mye om kløe og allergier på spebarn/barn at jeg forsøker å "unngå" dette så langt som mulig.

Skrevet

Vi blir å bruke de samme produktene som vi bruker til oss selv, og det er kun slike nøytrale/sensitive produkter. Det fins flere å velge blant, deriblant neutral produktene (både vaskepulver og skyllemiddel), blenda sensitive (hvitt og farger), blenda skyllemiddel samt comfort sensitive skyllemiddel.

Klærne får ingen god lukt av de, men de lukter heller ikke vondt. De lukter rett og slett ingenting spes. når de er nyvasket.

Skrevet

Jeg vasker alt av klær med neutral vaskepulver pga allergi, de få gangene jeg bruker skyllemiddel, bruker jeg neutral også, alt annet klør vi oss fordervet av. Til ull og silke bruker jeg milo uten parfyme.

Skrevet

Milo uten parfyme eller neutral for ull, kan man bruke til ull og silke og slikt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...