Gå til innhold

uke 20-kjenner ikke liv enda...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så bekymret. Er i uke 20 nå, og har aldri kjent liv. Vært på ultralyd noen ganger, og alt ser bra ut,men nå begynner jordmor og lege å spørre omjeg kjenner liv...og det gjør jeg ikke.

Er det flere som er like langt på vei, uten å kjenne noe???

Vet jeg sikkert er hysterisk men....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig at man kjenner liv rundt uke 20. Lettere å kjenne liv om man er tynn/slank. Om man har noen ekstra kilo rundt magen kan det godt ta litt lenger tid.

Om du er velidig bekymret ville jeg bestillt en ny time for å berolige meg selv. Jeg blir tatt av angsten innimellom og ringer da legen min som står klar med sin UL. Veldig greit.

Er du forresten sikker på at du ikke har kjent noe sommerfugl aktig nederst i magen? Babyen har god plass fremdelse også, så det kommer jo også an på hvordan den ligger.

Men ta en tur til legen/jordmor du så slapper du mere av etterpå.

Vet hvor vanskelig det er å gå rundt å bekymre seg.

Skrevet

Tror ikke det har noe å si på vekta ang. å kjenne liv. Det kjenner man jo innenfra - jeg har litt dødvekt fra før av ;op

Kjente liv første gang rundt uke 13 og en eller annen gang frem til uke 18...men det ble ikke skikkelig liv sånn hver dag før uke 23...

Men det er noe annet hvis man ikke har kjent liv i det hele tatt enda, det bør man få sjekket. Da har mange en annen plassering på morkaka som demper sparkene og man ikke kjenner dem før langt uti svangerskapet.

Du har lov å bekymre deg - er bare sunt det. Bedre å bry seg og sjekke opp i ting enn å bare la det være og satse på at det går seg til :o)

Skrevet

Det er jo vanlig å kjenne liv før, men i uke 20 har vel Knotten der inne lårbein på rundt 3 cm, så _så_ stor kraft er det ikke på sparkene. Mer romstering. Husker i første svangerskap, da gikk det plutselig opp for meg at romlingen jeg hadde kjent noen uker var BiM'et! Du har nok morkake i veien, elelr så sparker den inn mot ryggen din, men be om å få sjekket hvis du er engstelig - ingen vits i ekstra bekymringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...