Gå til innhold

Er jeg egoist som velger å få barn?

Anbefalte innlegg

Fortalte til min kollega i går at jeg og min mann skal ha barn igjen. HAr en på snart 13 måneder og siden vi ønsker oss en til synes vi det avr riktig å gå i gang med det samme.

Min kollega begynte å gråte, ble litt sint og synes det var veldig egoistisk av meg å velge å bli gravid igjen. Hun sa hun aldri ville gjort det nå. For henne var jobben og og vårt konsept så viktig men at hun var fortvilet over at hun aldri følte det var hennes tur. Det er vondt å såre noen slik. For meg er ikke jobben livet lenger, jeg nyter å se mine barn vokse opp i en tilværelse der mor og far har tid til dem og med søsken rundt som er glad i hverandre. Heldigvis har familien vår vært positive og glade på våres vegne.

Takk for at dere finnes på denne siden trengte å få sluppet ut dette hjertesukket.

Fortsetter under...

Hei, det er synd at ikke alle kan glede seg over nyheten vår... Vi som har barn fra før har jo heldigvis funnet ut at det er andre ting som er viktigere her i livet enn et "konsept på jobben". Jobben har du jo tid til senere, men du velger å prioritere barn nå. Flott å få de tett, så er du på en måte litt ferdig med det (hvis dere ikke skal ha flere...?)

Hun er antagelig mest misunnelig... Du får kanskje bare gå litt stille i dørene og unngå den verste babypraten rundt henne. Du kan jo skravle med oss BIM jentene i steden.

Lykke til!

hei!! Du er ikke egoistisk, kos deg med graviditeten... det ikke mange ganger i livet en opplever noe så flott!!! Ingen på jobben din ville vel antakelig takket deg for at du dropperå få barn og heller er opptatt med " døde" ting...??? de tar deg som en selvfølge uansett.... Kollegaen din er nok veldig missunnelig..... veldig galt av henne å gi deg dårlig samvittighet... det er nok henne som har et problem.... som du for all del ikke må ta innover deg:-) lykke til!!! klem

• 2 uker senere...

Annonse

-Jeg skal fortelle kollegaen & sjefen min at vi venter barn igjen,nettop kommet tilbake på jobb fra permisjon!!-så det blir litt vanskelig for meg..

Men vi er jo så glade for og få en til nå;-)Tror ikke sjefen er like glad..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...