Gå til innhold

hvordan trappe ned på mme?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har gitt mme i tillegg til amming til hvert måltid fordi poden ikke la på seg i begynnelsen. Det med vekten har nå ordnet seg, og har i dag fått beskjed på helsestasjon at jeg skal forsøke å slutte med mme og isteden fullamme. Han har til nå fått mme på flaske er jo fornøyd med det. Får jo raskere mat på den måten. Han blir ofte grinete og frustrert når jeg ammer, særlig på kvelden. Går veldig fint på natten. Nå de siste to dagene har han vært helt umulig, Hylskriker uansett hva jeg gjør. Begynner bra ved puppen, men etter 5 min med god suging begynner han å grine. Når vi er av gårde vil han ikke ta puppen i det hele tatt. Slutter å gråte når han får flaske, men gulper opp alt igjen, så det tyder på at det blir litt mye mat på han. I dag på helsestasjon hylskrek han hele tiden. Føler det er flaut at jeg som er moren hans ikke klarer å roe han ned. Blir ganske fortvilet av dette. Er glad for at helsesøster mener jeg kan fullamme, det er jo det som er drømmen min, men hvordan i all verden skal vi klare å slutte med flasken?

Klarer dessverre ikke å pumpe meg, så det er ikke noe løsning. Tør nesten ikke dra noe sted med han i redsel for at det skal bli slik som det var på helsestasjon i dag.....

Han er nå 6 uker og vi skal på barselgruppe neste uke. Gruer meg :-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6380008-hvordan-trappe-ned-p%C3%A5-mme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være lurt å trappe ned ett måltid av gangen med flaska, bruk god tid, flere dager på dette! En ide for deg kan kanskjæ være å bruke hjelpebryst, da får han nok mat samtidig som brystet blir stimulert. Du kan lese mer om det inne på ammehjelpen sine sider:)

Alle babyer hyler og skriker litt, men kjenner følelsen din veldig godt!! Prøv å holde deg rolig selv, så roer nok baby seg også.

Barselgruppe er kosli det, gled deg i stedet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...