Gå til innhold

forvirret med tanke på termin..

Newton & Prinsessen på erten

Anbefalte innlegg

Har regnet ut på litt forskjellige terminkalkulatorer..

Får alt fra 21 mai, 24 mai, 29 mai og 9 juni.

Hva er riktig?

første dag i siste mens 15 aug. men egget kan ikke ha vært befruktet andre dager enn 3. sept.

Når er da termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:) Dersom unnfangelsen var 3 sept. så er du idag 4+3. Termin den 29 mai ut ifra Babyverden sin terminkalkulator. Men om man tar utgangspunkt i siste menstr. 1 dag og du har sykluslengde på 28 dager, så er du 5+1 termin 24 mai. Om unnfangelsen kun har skjedd den 3 sept, så er kanskje ikke din syklus på 28 dager og da blir vel terminen din 29 mai. Vil jeg tro:) Du får ha lykke til. En UL vil vel gi deg sånn nogenlunde svaret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktig som beth sier. Legen kommer til å operere men termin 24 mai fram mot ul, men den kommer sansynligvis til å bli flyttet til rundt 29. mai. Kanskje seinere og, siden sædcellene kan leve opptil 5 døgn. Hvis du ønsker å følge med utviklingen ville jeg gjordt det ut fra termin 29 mai. Det er den som er mest riktig. Jeg har en annen termin her enn det legen har.. fordi jeg vet at jeg ikke er kommet så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har regnet ut fra min EL, og er 99% sikker på når befruktningen skjedde. Det var 2. sept og derfor går jeg ut fra termin 29. mai 2007 inntil en UL sier noe annet :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...