Gå til innhold

Er det bare jeg som har det sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Magen begynner å bli ganske stor, ( er 27+5 i dag)

spiste middag i fire-fem tiden i dag. Spiste en tortilla med mexicansk fyll, sånn liten tortilla lefse...og har ikke spist noe etter det, bare drukket vann ( og spiste forresten fem-seks druer til hotellcæsar)

Har hatt sånn sinnsykt ubehag i hele kveld..Kjennes ut som at magen skal sprekke og at jeg skal kaste opp eller noe hele tiden.

Nå i ste begynnte det å romstere som rakkern i magen, og det kom sånne "smågulp" på en måte i halsen, og måtte løpe på badet og kaste opp igjen...Sånn er det oooofte for tiden. Kaster opp fire-fem kvelder i uka nå...

Føler ikke at jeg stapper i meg for mye heller der og da..men maten forsvinner liksom aldri i magen...Kasta jo opp hele middagen min nå, og er leeenge siden jeg spiste...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kanskje du må være forsiktig med sterk mat? fordøyelsen går jo saktere enn ellers for oss gravide.. var i hvertfall det jeg fikk beskjed om da jeg hadde mye halsbrann i forrige uke.. sterkt krydret mat og alt som er "tungfordøyelig" ville gjøre problemene værre..

Skrevet

Druer er ikke lurt å spise har jeg funnet ut....de blåser deg opp noe synnsikt. Har litt av det samme problemet jeg også. Jeg er midt i uke 18 og magen har begynt å klatre oppover. Jeg er nokså slank så den merkes godt. I det siste har jeg merket at jeg får ikke spist like mye som jeg gjorde før. Det verste er at jeg merker det ikke før maten har lagt seg i magen og da ligger jeg på sofa og har det grusomt...til jeg klarer ikke mer og kaster opp. Ikke artig! Har ingen råd til deg, ville bare si at du ikke var enneste.

Skrevet

hmm..Jo..i dag kunne jeg skjønt det om det var sterk mat som gjorde det..men er det samme om jeg har spist tomatsuppe eller fiskeboller og hvit saus for den saks skyld...

er bare så forferdelig ubehagelig....

Kanskje jeg bare må spise enda mindre..Er ikke bare bare å være gravid..alskens man skal plages med i tillegg..

har god erfaring med halsbrann etterhvert, så prøver styre unna feit og sterk mat, og den maten i dag var mest ris og mais og sånn i, lite krydder også...

HI...

Skrevet

En gravid kropp bruker visst 120 min på å fordøye det samme som den brukte 50 min på tidligere, derfor ligger det sikkert og "ulmer" litt i magen din..

Krydret mat lager veldig "rock n`roll" i magen min for tiden i allefall..

Spis frukt og bær FØR et større måltid istedenfor etter, for frukt fordøyes fortere enn f.eks kjøtt (middag), ergo, den ligger og lager gasser oppå toppen av den andre maten inni magen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...