Gå til innhold

Urolig baby men jeg ammer.... noen råd?

Anbefalte innlegg

Av og til (ofte) er babyen urolig mens han spiser. Kroppen er som en spent fiolinstreng, og han sparker og veier med armene. Virker som han får i seg nok melk, for til slutt slipper han puppen og legger seg bakover og kniper igjen munnen. Men bare sekunder etterpå begynner han å skrike og søker etter puppen igjen. Men han er fortsatt like urolig. Det som hjelper litt er å løfte ham opp slik at han ser framover og gå litt rundt omkring. Men det er ikke sørlig praktisk å gå slik med puppen bar..... Han kan bli litt roligere etter å ha rapet, så kanskje er det luft som plager ham. Noen råd? Har jeg for lite melk, så det er derfor han blir så urolig???

Fortsetter under...

min baby er også slik... Hun er 7 uker. Jeg har gidd mme etter amming de siste 4 ukene. Men hvis babyen din legger på seg-får han sikkert nok melk.

Forferdelig plagsomt, babyen min ligger og drar i puppen-sinnsykt vondt!!!

Råd må vel bli at dere har det rolig rundt dere og ikke blir forstyrret. Funker dårlig på oss da:)

Kjenner meg igjen ja! Min datter er 6 uker, og akkurat på samme måten som deres!

Var i kontakt med helsestasjonen, og de nevnte at det kunne være at melken kom for fort eller for seint. Evt. kan babyen være trøtt. Vi har mest problem på kvelden, og har prøvd å gi litt ekstra melk (en gang mme og ellers mm), dette har stort sett roet henne litt, men har også opplevd at det ikke hjalp. Iflg helsesøster skader det ikke å gi en liten flaske med melk når det er som verst for å se om de kanskje trenger litt ekstra en periode. Men må da passe på å amme først, og helst ikke mer enn ca en liten flaske (60-70 ml for vår del) pr dag. Dette skulle ikke skade melkeproduksjonen noe spesielt hvis det kun var for en periode.

Annonse

på ammehjelpen.no finner du gode tips....... ellers kan jeg anbefale og amme i ringslynge, mens du går......

Lurt å ta litt pauser i ammingen undereveis så han får rapet. ellers amm babyen med ryggen mer oppover i stedet for flatt - da går luften lettere opp igjen

Min er og urolig under ammingen til tider, og jeg fikk da rådet fra Fjummsi om å gå ammende rundt med babyen i slynga (mye letter å bære ungen når du går hvis du anskaffer deg en slynge - så slipper armene dine all tybgden fra babyen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...