anemo Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 LIlle karen min sov 6-7 timer om natta fra han var 7-8 uker gammel,nå er han 4 mnd,og har plutselig begynt å våkne flere ganger om natta igjen... Noen som har gode råd?
3tettesmå Skrevet 20. september 2006 #2 Skrevet 20. september 2006 Vi har det på akkurat sammen måte! Jeg har tenkt å starte med litt grøt og se om det hjelper. Men foreløpig spytter han bare ut grøten så det tar nok litt tid før vi kan se om det får noen effekt...
gotausa Skrevet 25. september 2006 #3 Skrevet 25. september 2006 Gutten vår er snart 5 måneder og fra å sove fra 8-8 om natta, så har vi i natt vært våkne fra kl 2!! Gir han grøt og har innført faste soverutiner om dagen.. 2. dagen etter at han fikk grøt om natta så begynte han å våkne. Er supervåken og ligger og sparker og ler og roper på meg.. Vil ikke ha mat og har ikke gjort i bleia.. Han våkner kl 7 og da er det morningen tidligere.. Hører flere sier at mange barn blir urolige om natta igjen når de begynner å få grøt for da må magen jobbe mer.. Men det er jo til å bli smågal av..
mukle Skrevet 25. september 2006 #4 Skrevet 25. september 2006 Vi har det så samme måte! Fra å sove 10 timer i strekk, er det nå mat mange ganger om natta. I natt var det helt ekstemt syntes jeg med 4 ganger ml 2300 og 0600..Før sov hun fra 20:00 til 05:00. Fullammer enda, men har vel begynt å lure på hvor lenge jeg skal vente. med fast føde. Jenta vår er stor, snart 9 kg så hun trenger vel kanskje mye mat? Foreløpig har jeg is i magen og gir henne nok noen uker til for å se om det blir bedre av seg selv hvis det er en økeperiode (har vart over en mnd nå men men...) Men har også hørt at de våkner mye opp i denne alderen uansett? HS sa at man kunne oppleve at de våknet MER når man startet med grøt, og hun sa at dette var et tegn på at det var for tidlig og at man da bare kunne stoppe m grøt.
Vertigo Skrevet 8. oktober 2006 #5 Skrevet 8. oktober 2006 Er veldig vanlig at barn som har sovet mye får mer urolige netter når de er ca 4 mnd. Har sikkert flere årsaker. Kanskje tenner på gang? Eller motorisk utvikling som gjør at kroppen får mye nytt som skal bearbeides og som tas ut i søvne/om natten? Eller så er det mange som på den alderen begynner å bli så nysgjerrige på alt som skjer rundt seg at de ikke har helt tid til å spise seg ordentlig mette ved puppen på dagen, og så tar det igjen på natten. Ofte ser en kanskje ikke grunnen før i etttertid heller... Ikke så mange gode råd herfra i natten, men det er i alle fall helt vanlig. Og det går gjerne over etter hvert
mukle Skrevet 8. oktober 2006 #6 Skrevet 8. oktober 2006 Ser at innlegget er oppe enda.. Vi begynte med grøt for ca en uke siden etter en "økeperiode" på 7-8 uker.. Kanskje bare en tilfeldighet men fra den dagen (selv om det var snakk om en teskje første dagen..) har hun sover lengre og bedre. Sover nå fra ca 1900 til 0400 før pupp, så til ca 0700. Er nå oppe i to ts grøtpulver pluss veske. Så det funket her (evt placebo effekt..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå