Gå til innhold

Gravid utenfor livmor? vært på Ullevål idag


Nette2

Anbefalte innlegg

Hei damer,

 

Idag har jeg vært på nok en kontroll på Ullevål. Legen jeg møtte idag mente at jeg sansynligvis IKKE var gravid utenfor livmor, men hadde hatt en spontanabort....

 

Jeg skal tilbake på kontroll om en uke.

 

Hvis dette stemmer så er jo det tross alt bedre enn å måtte operere, samt farene ved graviditet utenfor livmor, men jeg har fortsatt mange spørsmål....

 

For det første så hadde HCG steget siden fredag, da jeg begunte å blø, svært lite, men det var jo stigning, kan det alikevell være abort??? noen som vet???

 

For det andre så har jeg blødd minimalt, virkelig bare litt brun utflod... legen mente at dette var fordi det var så tidlig...

 

Hmmm, vi får se hva som skjer om en uke og bare være tålmodig frem til det....

Nette2

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmmmmm. Så rart at de ikke finner ut av det!

Vet ikke om det hjelper så mye, men ville bare si at jeg hadde en SA i uke 5 tidligere i sommer. Da blødde jeg som en kraftig mens + at det kom koagulert blod og noe som nok var fosterrester... Varte bare et par dager, men var litt ille. Men kanskje det er forskjellig fra person til person?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar!

 

Jeg hadde en SA for 7 år siden, da blødde jeg noe helt vanvittig i 5 dager og hadde MASSE smerter, jeg ble tilslutt lagt inn på sykehuset en dag. Dette nevnte jeg for legen idag, for jeg har kun hatt veldig lett "kan knapt nok kalle det" blødning. Legen begrunnet det med at det var så tidlig. Jeg hadde EL 25. august.....

 

Gratulerer med micropus i magen, hvor lenge etter SA ble du gravid? noen tips???

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det var så tidlig.... Nei, jeg er jo ikke noen ekspert, men synes det er rart at du ikke har blødd mer uansett?

 

Vi klarte å bli gravid RETT etter SA`en (var ikke meningen, men vi "glippet" en gang ;0)), uten at jeg fikk mens først. Under en mnd etter SA hadde jeg jammen meg en positiv graviditetstest foran meg igjen... Men det har jo vært litt stress ang terminbestemmelse osv, men legen sa at det ikke hadde noe å si at jeg ikke hadde ventet en menstruasjon før jeg ble gravid igjen. Jeg er nå i 11 uke og alt ser bra ut :D Har hørt om flere som har blitt gravide rett etter SA, siden en visstnok kan være ekstra fruktbar da.

 

Håper uansett hva som har skjedd med deg, at ting ordner seg snart!

 

Mitt tips er å lytte til kroppen sin, og ha sex når en virkelig føler hormonene regjere ;0) Det har ihvertfall funket for oss! Selv om det ikke har vært helt planlagt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig bra!!!! Gratulerer så masse!!!! Jeg har hørt om etpar andre som har opplevd det samme så det er bare å brette opp ermene og prøve igjen. Du tok ikke EL eller noen ting da? Ikke for å mase, men vet du hvor lenge etter SA at du ble gravid? en uke, to uker osv???

 

Det gir kjempeinspirasjon å høre at det gikk så bra, man lurer jo litt når den detter ut eller hva det er som skjer.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonen :D

Jeg undersøkte ingenting, nei. Og vi hadde bare ubeskyttet sex en gang etter SA ("glemte" oss litt...), så jeg vet når befruktningen må ha skjedd.

 

SA` en min begynte ca 7 juli, og jeg må ha hatt eggløsning rundt den 21... Så ting har nok gått sin naturlige gang. Sikkert siden det var så tidlig, bare i 5 uke. Tror kroppen da ofte regner SA som en vanlig mens.

Dere kan jo ihvertfall begynne treningen ;0)

 

Lykke til da, håper det klaffer snart igjen for dere! Ikke noe moro å gå rundt og lure på om ting har gått galt...

 

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter noen dager til magen har roet seg, ( er oppblåst, små uggen osv) så får vi bare prøve igjen:-)

 

Takk for oppmuntrende ord, vjeg skal følge med på deg selvom jeg sansynligvis ikke "kvalifiserer" til å være her lenger, kommer sterkere tilbake....;-)

 

stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...