Gå til innhold

Gravid utenfor livmor? vært på Ullevål idag

Anbefalte innlegg

Hei damer,

Idag har jeg vært på nok en kontroll på Ullevål. Legen jeg møtte idag mente at jeg sansynligvis IKKE var gravid utenfor livmor, men hadde hatt en spontanabort....

Jeg skal tilbake på kontroll om en uke.

Hvis dette stemmer så er jo det tross alt bedre enn å måtte operere, samt farene ved graviditet utenfor livmor, men jeg har fortsatt mange spørsmål....

For det første så hadde HCG steget siden fredag, da jeg begunte å blø, svært lite, men det var jo stigning, kan det alikevell være abort??? noen som vet???

For det andre så har jeg blødd minimalt, virkelig bare litt brun utflod... legen mente at dette var fordi det var så tidlig...

Hmmm, vi får se hva som skjer om en uke og bare være tålmodig frem til det....

Fortsetter under...

Hmmm... ikke noe særlig å gå rundt slik å ikke vite... Men godt at det ikke var en graviditet utenfor livmoren da- det er vel en større belastning for kroppen enn en SA, selv om ingen av delene er noe noen av oss burde gå gjennom... Ønsker deg alt godt :)

Tusen takk for søte ord:-) Det er jo ingenting som er sikkert ennå, skal på ny kontroll til uken, men hvis det er en SA så er jo det tross alt best.... får bare brette opp ermene og prøve igjen. Er litt usikker på når jeg kan bli gravid igjen??? Prøvde å spørre legen, men hun mente at jeg måtte få denne graviditeten ut av kroppen før jeg kunne bli det på nytt. Det jeg ikke helt skjønner er at jeg har hørt om folk som spontanaborterer og blir gravide på nytt bare 14 dager senere fordi hormonnivået er så høyt i kroppen???

Hva er forresten dette med hostesaft jeg så noen såvidt nevne igår?

Det må jo være noe sånt siden hun tar den vurderingen. Jeg på fredag hadde jeg HCG på 70, søndag på 80 og idag på 90. Som jeg har forstått det er det veldig lavt???? er det ikke det da? Virker som det kanskje er litt kjørt.....

Hei du:)

Lurte fælt på hvordan det gikk med deg idag!

Godt å høre at det ikke var graviditet på utsiden av livmoren da, og veldig trist hvis det viser seg å ære en SA....

Var HCG på 70000 eller bare70??

Når jeg var gravid på utsiden av livmoren var min HCG på litt over 4000...

Og når jeg var på sykehuset for utskrapning etter MA, så var den på litt ver 80000...

Vet ikke om det gjrde deg noe klokere jeg, men...

Håper deg går bra med deg hvertfall, må jo være forferdelig å ikke vite...

Stor klem fra meg:-)

Annonse

Hei Alle gode ting er tre..?:-)3pp

Så hyggelig at du tenkte på meg! Legen sa at verdiene var 70 fredag, så 80 (søndag) og 90 idag. Det må jo være utrolig lavt og kanskje det er det som gjør at dette ikke blir noe??? Du må ha vært mye lenger på vei enn meg!!!

Det er vel ikke helt utelukket dette med utenfor livmor, men denne legen trodde at det var en tidlig spontanabort, av to onder er det jo det jeg foretrekker for da kan jeg jo gå videre!!!!

Har hørt flere solskinnshistorier om jenter som blir gravide rett etter SA så får jo krysse fingrene!!!

Jeg krysser fingrene for deg, skal følge med på deg, er jo litt spennende dette da:-)

stooor klem fra meg

Hei!

Trist å lese dette. Det er ikke særlig gøy å gå rundt i uvitenhet om det er det ene eller det andre og hva som skal skje. Har selv opplevd at det tok 3 uker fra jeg begynnte å blø til jeg fikk utskrapning.

Min Hcg steg også etter at fosteret hadde dødd. Men det steg ikke nok, dessuten så de ingen hjertebevegelse på UL, derfor ble det konstantert at det ikke var liv.

Ønsker deg lykke til.

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...