Gå til innhold

Catwoman/Frøya76 tilbake!

Anbefalte innlegg

Hei! Er i vår 25pp nå, og ingen tegn til graviditet i sikte. Veier fortsatt rundt 120.. Eneste hjelpen jeg får nå er røntgen av egglederne. Blir i oktober. Gru/gleder meg.. Har prød å tenke på annet i somme rog holdt meg unna pluss lite netttilgang pga flytting, men tilbake like barnløs igjen nå.. Håper det gr supert med dere andre her inne! Noen som vet om man kan få hjelp av Ernæringsfysiolog som flere gravide får på Ullevål? Klem fra Frøya!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6376491-catwomanfr%C3%B8ya76-tilbake/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Svarer da sent her ser jeg.... I forhold til når du svarte. Jeg var på ivf på ullenåll forrige mandag, og jeg fikk ikke noe som info om å få hjelp av er ernerings fysiolog. Men det kan hende at de ikke mente jeg hadde behov, for jeg har gått ned innpå 25 kg i året som har gått og det var min lege veldig påpasselig med å skrive i søknaden til ullevåll. Men nå er det bare å få av seg de 10 kg til innen jul og fortsette ned enda 15 kg til i det nye året.

Men tilbudet er ikke opplyst om en ikke vet om det der tror jeg...

Hei doffine! Sent men godt er det ikke det det heter .. ;) For det første, gratulerer! Hvordan har du gått ned de 25? Spes kur, eller bare mindre mat-mer trim? Var det IVF-samtale du var på? Og må du ned de 25 til for å få IVF? Hvilken BMI er du på nå da? Masse spørsmål her, håper du har tid til å svare! Tusen takk for hjelpa! :)))

Svarer sent igjen:-) hehe... Jeg la om hele kostholdet kan en si... kuttet ut smør på brødet som en sier. Også fikk jeg meg hund.... jeg tror det ligger mest der. Mindre godis, mer trim og sunn mat.

Jeg var på ivf samtale, snakket med overlegen selv på ullevåll, en helt fantastisk lege. Hun hadde også selv vært meget overvektig og visste hva hun snakket om... Ble ikke sett ned på i det hele tatt. Og det hjalp jo meg masse også at mine leger(gyn og fastlege) har skrevet i søknad at jeg har gått ned. Jeg må ned ca ti kilo fram til jul..før ny rundre med hormoner slik at medisinene vil virke. Jeg vil ha som mål og få en bmi på 30 i første omgang, men jeg må ikke ned mer enn ti kilo før jeg kan få ivf... Jeg vil ned mer enn det selv... Jeg har en fin matchvekt på 80 kilo...har meget kraftig benbyggning... Men min bmi er på 35 nå, så jeg har virkelig blod på tann for å kjempe videre:-) jeg bruker nå veldig myyye GR. er ikke på kurs, men bruker internett og gamle bøker derifra. For min egen del er det ikke noe annet som virker fo rmeg..... Og nå har jeg holdt på i to uker... og har klart å gå ned 4 kilo. Men nå er jeg meget påpasselig med alt jeg spiser og drikker... så jeg tror det er overflødig vann som har gått nå..... Bare spør om du lurer på noe:-))))

• 3 uker senere...

Hei doffine! Så flink du er! Jeg har vært i en henemyr lenge nå, men håper jeg er på vei ut av den nå. Føles sånn iallfall! Hold meg oppdatert på hvordan det går da! :) Jeg prøver meg på Noka-dietten nå, iallfall til jeg har brukt opp det jeg har kjøpt inn, og så blir det nok GR for meg også :) Men jeg bruker litt mer proteiner en GR ellers virker det ikke på meg.. Har bestilt meg vekt som veier fettprosent, gleder meg til den kommer! Da kan jeg konkurere litt med meg selv også om å øke muskler, ikke bare gå ned i vekt :)

Hei doffine og Frøya!

Jeg tok av mellom 20-25 kilo med GR, og kan absolutt anbefale det. -Hvis du bruker gamle bøker soffine, så vær klar over at opplegget har endret seg veldig mye. Nå skal ingen spise mindre enn 1300 kalorier (og det er de lave og relativt slanke fra før av), og alle regner ut sitt personlige kalori-behov med en ganske detaljert formel. Kan godt legge den inn til dere, men har den ikke her (er på jobb) Selv skal jeg ligge på 1900 kalorier i snitt per dag, og jeg fortsetter ned. Har igjen ca 17 kilo til match vekt, men klarer nok ikke det med det første siden jeg er blitt gravid.

Jeg kan også legge inn litt typisk dagsplaner med måltidsplan for de forskjellige menyene (Meny1 = 1300kcal, Meny2 1600kcal, Meny 3 1900 kcal, Meny 4, 1600ckal. osv...), hvis dere er interesserte, altså...

Det aller beste med GR-er at man i bunn og grunn spiser helt vanlig mat, og at nesten ingenting er tabu! -Det hendler om måtehold, ofte og mindre måltider, for da holder dere blodsukker og forbrenning oppe!

Hilsen motivert CamCam

Annonse

Hei Cam!

Jeg har bok som er 3 år gammel, men jeg ligger på ca 1500 kalorier pr dag. Jeg klarer ikke få i meg flere kalorier... Jeg sliter nok med å få i meg riktig mengde kalorier fra før:-) Skulle ikke tro det, men når en spiser sunt og teller disse kaloriene ser en hvor mye en skal spise per dag. Jeg har også alltid en pakke med nutrilettbar i veska. For jeg vet aldri når jeg er hjemme i tide til å spise. Da er en slik bar helt perfekt for meg:-)

Jeg var på vekta i helgen,og jaggu har jeg ikke tatt av 8 kilo nå:-) Gubben ser faktisk forandring på meg...og jeg merker på kroppen og kondis at ting er bedre:-) Blir bare mer og mer gira:-) Føler at målet mitt med å kunne shoppe på vero moda til våren smaker bedre enn å spise sjokolade, julemarsipan og drikke julebrus:-) Selv om jeg vil ha alt sammen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...