Gå til innhold

Noen pergoknaskere her?

Anbefalte innlegg

El er sporløst borte her.. Vært prøvere siden februar. *LEI!*

Hvor lenge må man ha prøvd for å evnt begynne på pergo?

Hvordan går legen frem for å finne ut om man har el? Blodprøver?

Vurderer å ringe legen, men gidder ikke bestille time om det er bortkastet fordi vi ikke har vært prøvere i 1 år..

Jeg ble gravid på pilla i november, men mistet. Er jo rart jeg klarer å bli gravid på pilla, men ikke uten!?!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6375037-noen-pergoknaskere-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt tester ja.

Er på dag 22 i syklusen nå.. Og bruker å ha 30 dagers sykluser. El skulle vært for endel dager siden.

Har hatt 1 el i løpet av 8 mnd'r... Det er vel ikke normalt?

Er bare så lei nå, så jeg kunne tenkt meg en tur til legen for å få tatt en ul. Se om det er noe som kan forstyrre syklusen min..

Neimen da må du bare komme deg til legen. De tar b.l.a en progesteron test for å se om du har hatt el, så får du stå på ditt og få de til å hjelpe deg videre, kanskje med pergo...for å få det må du nok til gyn for en grundig undersøkelse...

Lykke til!!!

Kan vel anbefale deg til å bestille time hos privat gyn, det går fortere. Jeg fikk heller ikke EL hver syklus og hadde tidligere hatt en del cyster, så 5 mnd etter pilleslutt var jeg igjen hos gyn og da fikk jeg pergokur med en gang. Og beskjed om å komme tilbake for utredning hvis det ikke funket etter tre kurer (en enkel og to doble)

Utfra jeg har lest her inne, så varierer det veldig med hva som gjøres av undersøkelser før man får pergokur. Jeg er litt bekymret siden jeg ikke har noen oppfølging under kuren, og bare skal komme tilbake hvis jeg ikke blir gravid. Men siden jeg har vært hos samme gyn et par ganger i året i flere år nå, så stoler jeg så klart på at han kan jobben sin.

Lykke til!

Annonse

hei!

som jeg skrev til en annen her før i dag så er det mye mulig du

har el selv om du ikke får positive tester.

jeg har testet litt nå og da i nesten 1,5 år,og har fått positiv

test EN gang...

men i følge blodprøvene skal jeg ha el som normalt.

jeg har alikevel fått pergo som jeg begynner på neste uke,

dette pga at vi har prøvd en stund.

men tror du bare må være litt tålmodig.7 mnd er ikke så

veldig lenge.(selv om jeg vet at det føles sånn!!!!!).

få legen din til å ta blodprøver av deg,så får du vite

sikkert om du har el eller ikke.

lykke til!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...