Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Hei, mannen min og jeg er uenige om snuppa skal få enkelt eller dobbeltnavn. Vi har et veldig vanlig etternavn så det kan være greit m dobbeltnavn slik at vi ikke risikerer at eks noen i fremtidig skoleklasse blir heten det samme, samtidig så kommer bare Mina til å bli brukt til daglig. Hva syntes dere??? Takker for alle svar!
Nine_82 Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Som du sier kommer bare Mina til å bli brukt til daglig..så derfor ser ikke jeg poenget med å døpe noen med et dobbeltnavn når dere vet at kun det ene blir brukt. Det er smør på flesk. Hos oss blir det Tuva. Enkelt og greit. Ikke noe dobbeltnavn kluss her i gården.
t-schnuppa Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Personlig synes jeg enkeltnavn er det greieste......
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Syntes Mina Victoria var fint jeg:)
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 jeg er av typen som liker at barn har to navn. selv om bare ett vil bli brukt i det daglige.dette er pga. som du selv sier hvis noen skulle komme tilå hete det samme så syntes jeg det er kjekt at en kan bruke begge navnene i stede for feks. mina k og mina j, eller lille og store mina eller mina jenssen og mina karlsen. da syntes jeg at det er bedre med mina victoria og mina cecilie. dessuten en annen fordel er jo når man snakker til barnet og ønsker en kjapp kontakt eller at barnet skal forstå alvor så kan man bruke begge navnene datteren min stopper i hvertfall opp og reagerer med det samme begge hennes navn blir brukt. så hvis hun holder på å løpe ut i veien så bruker jeg begge navnene og vet at jeg får ungen til å stoppe i stede for å måtte rope navnet flere ganger noe jeg har sett mange må gjøre. hun forbinder ikke bruken av begge navnene med kun negativt for når hun har gjort noe kjempeflott å fremhever vi det med å bruke begge navnene når vi skryter. så selv om begge navnene ikke egentlig er i bruk daglig så er hun klar over at de er hennes.
jente+jente Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Mina Victoria er kjempe fint, mye finere enn Mina, synes naa jeg!Datteren vaar paa to aar har dobbeltnavn, og de fleste bruker bare det foerste navnet (inkludert mannen min og hans familie), mens jeg bruker alltid begge navnene. Mine foreldre bruker ogsaa alltid begge navnene paa datteren vaar, mens soeskene mine bruker bare det foerste.... Synes det er fint med valget, spesielt naar hun vokser opp og selv kan faa velge om hun skal hete Mina eller Mina Victoria (eller Victoria for den sags skyld!) En venninne av meg med dobbeltnavn brukte aldri begge navnene som liten, men i voksen alder bestemte hun seg for aa begynne aa bruke begge, da hun egentlig aldri hadde likt navnet sitt.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 Jeg likte Mina Victoria veldig godt... Har lurt på dobbeltnavn selv, men hun får et ganske langt etternavn, så gubben er i mot langt fornavn... Hun skal hete Isa.... Men jeg vil gjerne slenge på Aurora.... Isa Aurora...Syns det klingte så vakkert, litt i familie med Mina Victoria Og så er det jo det at hun kan forandre det selv i voksen alder hvis hun vil
Emmilo Skrevet 23. september 2006 #8 Skrevet 23. september 2006 Jeg synes absolut dere må ta begge navnene! Litt kjedelig med et navn liksom.... Selv har jeg tre! Et fra gammelmormor, et fra gammelfarmor og et fra mamma, men det er da bare et som brukes til daglig. Fin tradisjon mener jeg. Broren min sa "hva skal barnet kun ha to fornavn" når vi diskuterte vårt blivende barns navn.
supra-Embla kom 12.12 Skrevet 23. september 2006 #9 Skrevet 23. september 2006 Mina Victoria er nydelig
Heffalump mamma Skrevet 23. september 2006 #10 Skrevet 23. september 2006 Jeg liker best enkeltnavn. Ser ikke poeng i å ha to navn om man ikke bruker dem... Mina er kjempefint:o)
ina:) Skrevet 23. september 2006 #11 Skrevet 23. september 2006 Syntes Mina er kjempe fint:)))) "Det enkle er ofte det beste..." syntes ikke noe om dobbelt navn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå