Gå til innhold

spm til dere med erfaring av SA uten utskraping

Anbefalte innlegg

Går inn i min tredje uke med blødning etter SA i 7 uke.

Snakket med legen igår, han sa at så lenge jeg ikke blødde mye (jeg blør ikke mye lenger) eller fikk feber/sterke smerter så skulle jeg bare ta det med ro og ikke gruble på det. Kroppen kom til å rense ut og bruke den tiden den behøvde...

I natt...når jeg gikk ut på toalettet kom det en klump ut...La den inni papiret fordi jeg ville prate med min mor om hva det kunne være (hun har også hatt SA). De første dagene så vi både morkake og foster(embryo) komme ut. Så hva var denne klumpen??Ett til foster??

Sitter og venter på at legen kanskje ringer meg opp igjen....

Finnes det noen som ikke var det som har lignende erfaringer?

Jeg blør ikke mer. Svir litt nederst i magen, men ikke sterkt nok til at jeg vil kalle det smerte...Som om jeg er litt sår liksom.

Skal jeg bare avvente og se eller risikerer jeg noe med å høre på denne legen i denne saken...?

Fortsetter under...

Retter meg selv:

Finnes det noen som ikke var det som har lignende erfaringer?

Skulle være: Finnes det noen som har lignende erfaringer?

(har kopiert mitt eget innlegg fra et annet forum siden jeg ikke fikk svar..., og siden legen aldri ringte...)

Jeg blødde ikke fullt så lenge som deg, men fikk endel klumper i forskjellige størrelser. Det spørs hvor langt du var på veg, men tror nok det meste er koagulert blod. Om du ikke har vært til ul og sett om alt har komt ut, er det ikke lett å si. Du får vente i tålmodighet og snakke med legen! Stor trøsteklem!

Det var ingen blodklump...det fikk jeg i begynnelsen. Det var en selvstendig enhet...ingen vits å gruble på det. Ute er de begge to. Men jeg syns vel det var litt overraskende at det skulle komme rester ut så sent når legen sa at alt var i sin skjønneste orden og at naturen ordner opp...

Fikk UL da mistankene om SA var der. De så ikke livstegn. To dager etterpå aborterte jeg. Da behøvde jeg ingen UL lenger fikk jeg beskjed om. Av både sykehus og lokal lege.

Er så lei. Når en først mister vil en jo bare at det skal gå over fort så en kan begynne på nytt...og se fremover..Men jeg tror blødningen er på vei til å slutte nå...bare det slutter svi i magen også så kan jeg kanskje få gå videre...

Annonse

Det var trist å høre!

Hm ikke godt å si hva det var. Men jeg ville uansett bedt om en UL for å se om alt var bra. Da jeg hadde SA fikke jeg UL rett etter aborten (dro rett til sykehuset etter at embroet hadde ramlet i do). Der skjekket de om det var noen rester eller lignende i tilfelle jeg måtte skrape ut noe. Mulig det er hysterisk, men tenker at det kan være lurt å få en ordentlig sjekk.

Håper det ordner seg og at du snart blir gravid igjen!!!

Hei..

Takk for svar...

Jeg kommer nok til å ha litt is i magen noen dager for å se hva som skjer i kroppen. Skal flytte til helgen..har aleneansvar for en ettåring...har ingen bil ennå og sykehuset ligger 1,5 t unna så jeg avakter og ser om jeg kan unngå å reise inn dit.

Men takk for alle råd...

Jeg tenkte ringe legen igjen på torsdag om jeg hadde vondt i magen fortsatt..altså ikke vondt, men sår...

Han har ikke kontordag før så likevel...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...