Gå til innhold

Hva er galt med apoteket?

Anbefalte innlegg

Ser det er mange her inne som handler billig tester, selv om de ikke er til å stole på. Hvorfor gjør dere det?

Hvis det er CB dere handler rimeligere på nettet så er det OK, men apoteket har også disse testene. Min menig er at har man ikke råd til noen 100-lapper til tester så har man ikke råd til å få barn heller...

Nå blir sikker mange sure på meg, så denne gangen velger jeg å være

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6374008-hva-er-galt-med-apoteket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har brukt el tester som prevansjon gjennom 14-15 sykluser før jeg nå bruker det for å bli gravid og de stipsene jeg har brukt har funnet el hver eneste gang, hvorfor skulle jeg ikke stole på dem? Der betaler jeg 160-170 kr for 25 stykk, på apoteket koster det over 250 kr tror jeg det er for hva...? 8 stykk? Hmmmm... Hva skal jeg velge mon tro?

Jeg er helt enig i det økonomiske, men en annen ting.....

Hvis man bor i en litt mindre by er det kanske bare ett eller to apoteker, så når det etter noen mnd blir litt pinlig å kjøpe inn storpakker med EL og GRAV tester.

Som du anonym...- det er alltid lettere å være anonym på nettet hvis du ikke vil svare for handlingerne dine...

Jeg kjøper mine tester på nettet, nettopp fordi jeg vet ikke hvor lang tid dette kommer til å ta. Og jeg er veldig lite innteresert i å behøve "redovise" positive / negative resultater hver mnd for andre bekjente..

Ha ha ha, den var morsom! Har en årslønn på 450.000,- + overtidsbetaling, så bikker nok en halv million i året, samt at min ektemann har tilsvarende lønn. Mener vi skulle ha råd til å få barn ja. MEN man trenger da ikke sløse av den grunn? Det er faktisk stor forskjell prismessig på CB på nettet og apoteket. Dersom du trenger en ny Levis og du vet at den er billigere på et spesielt sted, kjøper du ikke buksen på det billigste stedet da? Mener faktisk det er sunnt at apoteket får konkurranse på dette området, for det er da liten tvil om at de flår oss på disse produktene? Som en annen svarte er det også greit å handle slike ting på nettet for oss som bor på små steder. For oss som har forsøkt en stund blir det også vesentlig billigere å handle på nettet. Rent prinsippielt mener jeg faktisk at et barn av foreldre som viser slike holdninger til de som har mindre penger enn deg selv, vil lide enn større nød enn barnet til noen med trang økonomi. Man har da all grunn til å forsøke å få barn selv om man må snu litt på kronene? Til syvende og sist er det da de verdier og holdninger man kan gi sine barn som er viktige, ikke hva man kan hoste opp av materielle goder.

Kjenner jeg ble veldig provosert her, det var kanskje ikke meningen, så unnskyld om jeg har svart litt for krasst!

Jeg synes ikke du var krass - derimot ser jeg at du har flere gode argumenter. Jeg bor på et lite sted med to apoteker. Jeg gidder ikke gå inn der måned etter måned og kjøpe grav.tester og el-tester i alles påsyn. Ja jeg vet at personalet har taushetsplikt, men hvem sier at det er nok. Stedet har ca 12000 innbyggere, og alle kjenner alle her. Nesten ihvertfall. Nei, netthandel er greit det. Da får du pakken i en grå konvolutt i posten uten tydelig avsender. :0)

Annonse

huff! hvordan skal dine barn bli oppdratt annonym?? hjelpemeg!

det er godt d ikke er mangen med din holdning her. høres gjerne ut som du har litt trang økonomi selv, for de ferreste som har litt penger er så skjødesløse med dem som du fåreslår..kanskje et sårt punkt?

jeg bor også på en liten plass m 4000 innbyggere og 0 apotek, men hadde bestillt dem på nettet om så d var 100 apoteke her! de 150 kr jeg sparer hver gang kan jeg jo bruke på den nye babyen! men d syns vel du er fryyyktelig dumt :) heller kaste dem etter apoteket?? :)

hemm mine argument for å kjøpe på nette er:

1. mye billigere, og det er jo kjempe fint, når man ikke vet hvor lang tid dette kan ta.

2. På grunn av min jobb kjenner alle på apoteket meg, og jeg har ikke så lyst at de skal skule på meg, får å se om det er noe nytt på gang hver gang jeg snakker med dem.

3 tja vet ikke om jeg har flere argument jeg, .... å jo det er jo så snertvint å bestille på nette, kommer jo rett hjem i postkassen*smiler*

4 (kom på en til) alltid likt å få pakke i posten.

tja det skulle være argument nok:o)

Men om du måtte mene noe annet, ja så regner jeg med du har andre argument som passer for deg:o)

Ellers mener jeg at det er ingenting galt med apotekene.

Anonym: Jeg har VELDIG varierende sykluser.....fra 35-52 dager...om jeg skulle brukt Cb hver mnd..måtte jeg kjøpt 3-4 pakker per mnd..altså: 12-1300 kr i mnd på el tester....lite sannsynlig at jeg har råd til det nå!..men hva vet du om min økonomi sitasjon om f.eks 9 mnd?...tror du jeg ville planlagt barn om jeg ikke vil klare å gi barnet en trygg økomisk oppvekst?

Du sier: Har du ikke råd til flere hundre kr i el tester så bør du kanskje ikke få barn.....?

Og ja..jeg stoler ikke på billigtestene...men man må jo prøve for å feile ikke sant?....og etter denne mnd har jeg gitt opp testene...2 mnd jeg prøver dem nå....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...