Gå til innhold

Magebilde 16+1 med høyt SF mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.barnimagen.com/content/view/slideshow/371125/offset/2

Jeg målte 14 på SF mål i uke 12+4 og målte på meg selv nå i dag i uke 16+1 og jeg ligger på rundt 17 nå,, begge målingene ligger altså pent UTENFOR det normale grønne området på helsekortet.. Men så lenge knøttet har det bra så er det jo ikke så unormalt at magen kan ligge litt utenfor skjema.

Så nå kan de som vil sammenligne sin mage mot min. Sånt digger jeg selv i alle fall,, Ser stadig på andre sine magebilder.. Gravide mager er jo så flotte!!!!!!!!!!!!!!!!!

Klem 16+1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så fin mage du har!! Det er jo helt naturlig å være litt større med nr 2 da... Har bare vært en gang hos legen, og skal ikke til jordmor før 9 oktober...akk så lenge å vente! Så vet ikke SF målet mitt enda..

Men det er så morsomt å følge deg, siden vi er akkurat likt på vei!

Jeg er nemlig også 16+1 idag, termin min er 5 mars, men den tror jeg blir litt forskjøvet.

Lykke til videre!

Skrevet

Takk Bamsemumsen.. Legen min sa termin 6 mars på meg. Så jeg er ca.16+1 ut ifra hennes beregning. Men selv så mener jeg at jeg har termin 10 mars. Så da er jeg vel 15+ noe.. Men vi får se videre.. UL forskyver jo ofte terminen litt, og siden trygdekontor og jobb og alt går ut i fra UL dato får jeg vel bruke den til å telle videre med ang svangerskapsuker når jeg kommer så langt.. Jeg har fått innkalling til UL,, skal dit 18+2 det er 4 oktober..

Når skal du til UL Bamsemumsen?

Skrevet

Så komisk! Jeg skal også 4 oktober!!!

Ja, jeg mener at min kommer den 9 mars...

Har litt uregelmessige sykluser, fra 31 dager til 40 dager.

Men vet når babyen ble laget...så jeg forholder meg til den...

Med datteren min satt legen termin 22 januar, UL 9 februar men hun kom i slutten av januar som jeg selv hadde kalkulert ;-)

Skrevet

Så artig da.. Jeg også hadde uregelmessige sykluser. Ble gravid på en 29 dagers syklus, men syklusen før den var på 50 dager.. Så ikke lett å forholde seg til sånt, Men jeg tempet så jeg vet også når knøttet vårt ble til,,, Så det er ut ifra det at jeg har regnet 10 mars selv...

Jeg visste ca. unnfangelsesdato med forrige mann, men jeg fikk ikke sjekket ut om min termin 16 feb eller UL termin 24feb stemte best. For jeg fikk akutt svangerskapsforgiftning og ble satt i gang den5 feb og fødte jenta mi da.. Men iogmed at riene startet etter bare 1 modningspille og alt gikk så fort og greit, (5t og 15 min fra første rie til jenta var ute) så syns jeg liksom at jeg må ha hatt mest rett med å ha født henne 11 dager før termin og ikke 19 dager før termin....

Skrevet

Min jente kom også som ett skudd. Hadde styrtfødsel jeg...

Ble dårlig i 12.30 tiden, ringte samboer for å fortelle at noe er på gang...

13.00 ringte jeg å sa at han måtte skynde seg!

13.55 parkerte vi utenfor Ullevål sykehus, 14.15 var jenta født ;-)

Skrevet

Kan jeg spørre hvor fra symfysen måles? og hvordan kjenner du hvor langt opp du skal måle? Jeg er 13+0 i dag, og synes ikke jeg klarer å kjenne hvor langt oppe livmora er. Var hos legen på fredag, var da 12+3, og han sa at det ikke var noe å måle. Men jeg fikk høre hjertelyden, så alt er nok bra :) Må legge til at jeg er førstegangs...

Skrevet

Hei Mi tesero

Hvis du ikke kjenner kanten på livmoren så er det bare trening som skal til..Jeg antar at livmoren din er kommet opp av bekkenet nå. Kanskje jordmoren eller legen din kan vise deg neste gang.. Du måler fra symfysekanten og til der hvor livmoren din slutter. Jeg er annengangs, så livmoren min ligger visst ganske høyt denne gangen. Derfor er det lett for meg å kjenne kanten også..

Skrevet

Takk <3Jente22år<3~uke16~

Så kos å få høre !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Klem til deg

Skrevet

Bamsemumsen... ojda,, du fikk jommen en rask fødsel sist.. Hva skal du gjøre denne gangen da? Overnatte utenfor føden på termindagen? ler litt,, Jeg har hørt at nr2 kommer raskere enn nr1 ofte.. Men når du har hatt SÅ rask fødsel sist, så syns jeg det er rart om babyen skulle klare å komme raskere liksom...

Jeg tenker at med litt over 5 timer sist, så bør jeg ikke vente for lenge hjemme før vi drar på føden for en sjekk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...