Gå til innhold

Hvordan bli kvitt telefonselgere ...laaaaagt.....

Anbefalte innlegg

- Si at du også jobber som telefonselger, men at du ikke blander jobb og privatliv. Siden tefonsalg er jobben din og at du nå er privat kan du desverre ikke kjøpe noe.

- Lat som at du ikke hører noe, bann for deg selv over den drittelefonen du fikk av svigermor som ikke duger til noe og legg på

- Taushet er gull" - Gi blaffen i å si noe. Krever stoppeklokke og notatblokk. Se hvor lenge de gidder å holde linja når de ikke får noen som helst respons.

- Sjekk opp selgeren. Blir ekstra moro hvis selgeren er av samme kjønn. Hvem vet, kanskje du har flaks

- Lek Jeopardy - Avbryt selgeren med "Hva er ...?" om alt mellom himmel og jord hele tiden og se om han/hun mister fatningen

- Lat som at du noterer selgerens navn (be han/hun artikulere/stave det og spør om adressen og telefonnummeret, fødselsdato, navn og adresse til foreldrene etc. Ikke fortell hva du skal bruke det til (evt. si at "det finner du ut"...) og si at du ikke vil gå videre med samtalen før han/hun gir deg disse opplysningene.

- Si at du er så glad for telefonen fordi du sårt trenger noen å snakke med om dine personlige problemer. Grei ut i det vide og breie om psykiske dilemmaer og intime betroelser.

- Spør "hva trenger jeg det til?", kombinert med "hva så?". Selgere blir fort vippet av pinnen når det kommer spørsmål som ikke håndboken deres forklarer. Får du selgeren på defensiven, krev et unnskyld før han/hun legger på.

Bruk "kunden har alltid rett-prinippet" og kveruler!

- Når selgeren presenterer seg, be han/hun gjenta navnet sitt, hvorpå du sier "beklager, da har jeg ringt feil".

- Spør om å få snakke med en annen. (Hele tiden, selvfølgelig, fordi du ikke liker væremåten på selgeren, eller at du mener at han/hun snakker med en nedlatende tone - Her kommer "kunden har alltid rett - prinsippet" tilbake.)

- Si "hæ?" hele tiden. Forklar det iblandt med at "jeg hører ikke hva du sier, jeg er nemlig blind"