Gå til innhold

vil ikke være med til svigers i jula...:(

Anbefalte innlegg

velger å være anonym, for mulig jeg er litt teit og barnslig.

men jeg har såååå lite lyst å være med til dem i jula. en hel uke med å ikke gjøre noen ting. bare se på tv,

ikke er vi gift, ikke er vi gravide og ikke har vi noen barn.

jeg vil heller jobbe den uka og tjene penger istedet for å tape 5 dager og koste på dyr flyreise.

gruer meg til å si dette til den heldig men jeg må bare...

skjønner dere meg??

Fortsetter under...

vet hvordan det er, vi skal dit selv og svigermor ..huh ja nå skal vi på ferie med de en hel uke men husk vær deg selv og la de bli kjent med deg. De er også nyskjerrige på deg og som lone sier fremtidige besteforeldre :) går braaaa :)

Kan vel skjønne deg, men hvis det er langt dit og dere ikke ser dem så ofte så er det vel koselig å komme dit! Spesiellt for samboeren din! Må jo ofre litt i et forhold da..:o) Hva med å bare være 3 dager? Hvis begge ofrer litt så burde det ordne seg..

Skjønner deg veldig godt jeg! Hva med å være der en kortere periode? Jeg er glad i min svigerfamilie og det er helt greit med kaffe- og middagsbesøk, men jeg gruer meg alltid til felles sydenturer og har takket nei til uttalige jakt/hytteturer. Har begrenset med ferie/fritid og mener at det er viktig at jeg og mannen min får tid alene og at begge skal ha det avslappende i feriene. Tror han hadde blitt stresset av å skulle være sammen med min familie over lengre perioder også. Vi har begge greie familier, men å gå oppå hverandre og dele bad og kjøkken blir en litt for stor prøvelse for min del, det er ihvertfall ikke avslappende. Men sånn er jeg, trenger masse alenetid og trives med å være sosial kun i passende store doser.

Skjønner deg jeg...Noen ganger så er man veldig langt unna i interesse og måte å leve på enn svigers...og da blir det slitsomt. Vi har i tillegg problemet med at det ikke finnes fysisk soveplass til oss (de bor langt unna) og det lukter så mye parfyme i huset at mannen min, deres sønn ja, blir konstant dårlig...Han har sterk astma og allergi...

Skjønner alle som sliter med svigers jeg...

De er ikke ondskapsfulle på noen måte. De er bare sååååå langt borte i hva man selv snakker om og vil bruke tiden på. Jeg er TVallergisk og de er TVavhengige...bare en sånn sak....

Samtidig så tror jeg du skal dra dit, og heller prøve å gjøre oppholdet kortere. Fokusere på hva som kan gjøre det levelig for deg der en liten stund.

Jeg sa til min mann at jeg kunne gå med på helger, men ikke lengre perioder. Det syns han var helt ok. Han forstod hva som slet på meg.

Når du blir gravid eller har barn har du flere unnskyldninger å komme med...:-)

Lykke til!

Annonse

Vi har planlagt å feire jul hver for oss i år, siden familiene våre bor på hver sin kant av landet. Svigermor blir dessuten omtrent alene hvis ikke samboeren min er der.

Samboeren min kommer etter for å feire nyttår hos min familie, for han skal nok jobbe i jula. Men i motsetning til deg så vil han komme dit selv, men jeg forstår utrolig godt at han ville kjedet seg hos mine foreldre en hel uke i jula. Ingenting i byen som er åpent, bor langt utpå landet og ikke mange å besøke.

Forklar for samboeren din at du ikke har lyst å tilbringe hele uka der, du kan jo som de andre foreslo være der i bare noen få dager? Jeg hadde blitt veldig skuffa hvertfall om ikke min samboer ville besøke foreldrene mine ett par dager i det minste...

Lykke til, jula blir nok fin lell :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...