Gå til innhold

Hva mener dere....

LilleGull *12.03.08*

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om studenter som blir prøvere?

er det noen her inne som er studenter og prøvere?

Jeg og samboer er nemlig studenter og har sååååå lyst på en liten, vi har det supert sammen og føler oss klare :) men en liten del (veldi liten del ;) av oss sier at vi burde vente til studie tiden er over, til økonmien er bedre, men har man egentli bedre økonomi med en gang man er ferdi på skole (for det er jo begrenset hvor lenge man kan vente ;) og hvor mye får egentli studenter som får barn i studietiden, i støtte?

Dette ble veldig rotete, men håper dere skjønte poenge? ;)

Fortsetter under...

Hei. Jeg er student og prøver. Begynte på mitt første år på barnevernspedagog-studiet på høyskole nå... Jeg og forloveden har tenkt på barn lenge nå, og fant ut at vi bare skulle sette igang å prøve uansett. Blir vel litt tungt mtp studiet, men jeg vil prøve og se åssen det går. Tar 1 års permisjon, og begynner kanskje på igjen senere når småen begynner i barnehage. Noe mer du lurer på?

Mvh fra

dersom du går inn på "gravid&student" så får du mange fornuftige svar på de tingene du lurer på! :)

Her om dagen sa faktisk en norsk politiker at unge bør få barn under eller rett før studier, fordi det lønner seg mest økonomisk.

Jeg vil nå si at alt er relativt, det kommer an på barnet ditt (om det sover regelmessig, er friskt eller ikke osv, osv..) og hvor mye overskudd du normalt har,

klart det er mye tøffere å studere med et barn enn det er uten,

men det er mange som klarer det helt fint.

Jeg har hatt mange i klassene mine på høgskole som har hatt eller har fått barn i løpet av studiet, og de fleste av dem sier at det er veldig slitsomt i perioder, men at det var verdt det!

Det kommer selvfølgelig også an på hva slags utdanning du har valgt, men de fleste steder er de veldig flinke til å tilrettelegge for ammepauser ol.

lykke til med å bestemme dere!