Gå til innhold

Hva mener dere....

LilleGull *12.03.08*

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om studenter som blir prøvere?

er det noen her inne som er studenter og prøvere?

Jeg og samboer er nemlig studenter og har sååååå lyst på en liten, vi har det supert sammen og føler oss klare :) men en liten del (veldi liten del ;) av oss sier at vi burde vente til studie tiden er over, til økonmien er bedre, men har man egentli bedre økonomi med en gang man er ferdi på skole (for det er jo begrenset hvor lenge man kan vente ;) og hvor mye får egentli studenter som får barn i studietiden, i støtte?

Dette ble veldig rotete, men håper dere skjønte poenge? ;)

Fortsetter under...

Hei. Jeg er student og prøver. Begynte på mitt første år på barnevernspedagog-studiet på høyskole nå... Jeg og forloveden har tenkt på barn lenge nå, og fant ut at vi bare skulle sette igang å prøve uansett. Blir vel litt tungt mtp studiet, men jeg vil prøve og se åssen det går. Tar 1 års permisjon, og begynner kanskje på igjen senere når småen begynner i barnehage. Noe mer du lurer på?

Mvh fra

dersom du går inn på "gravid&student" så får du mange fornuftige svar på de tingene du lurer på! :)

Her om dagen sa faktisk en norsk politiker at unge bør få barn under eller rett før studier, fordi det lønner seg mest økonomisk.

Jeg vil nå si at alt er relativt, det kommer an på barnet ditt (om det sover regelmessig, er friskt eller ikke osv, osv..) og hvor mye overskudd du normalt har,

klart det er mye tøffere å studere med et barn enn det er uten,

men det er mange som klarer det helt fint.

Jeg har hatt mange i klassene mine på høgskole som har hatt eller har fått barn i løpet av studiet, og de fleste av dem sier at det er veldig slitsomt i perioder, men at det var verdt det!

Det kommer selvfølgelig også an på hva slags utdanning du har valgt, men de fleste steder er de veldig flinke til å tilrettelegge for ammepauser ol.

lykke til med å bestemme dere!

jeg synes dere skal få barn når dere vil, men det er tungt å begynne å studere igjen etter et barselopphold, eller et opphold i det hele tatt.

det er aldri noen rett tid for å få barn. jeg å mannen min pratet så fram å tilbake om å få barn, å vi skulle vente litt, til vi fikk hus å sånt, men jeg ble gravid fordet, men SA, så etter det, så planla vi å få et barn, å da gikk det over ett år før frøet la seg. så et barn kommer når det skal komme, det går ikke ann å planlegge noe sånt...

så om dere er klare nå, så "go for it!" sier jeg.

Økonomien er heller ikke bedre etter studiet, for da sitter vi vel opp til ørene med gjeld. Og får vi barn under studietiden så får vi hjelp fra Lånekassen. Fant ut at det vil lønne seg for meg ihvertfall... Vi får rundt 3000,-kr til 4000,- kr i mnd. Og det er en god del :-D For venninna mi sier at det ikke har vært så dyrt for dem å få barn nå.. Pengene blir brukt på bleier og mat, fordi babyer trenger ikke så mye i førsten. Og er du flink til å spare til senere når småen blir litt større, så går det kjempebra, sier hun.. Så jeg og sambo skal satse på å få barn til neste år. Gleder meg...

Annonse

Ja, jeg tror det. Var ihvertfall det jeg har hørt av ei venninne. For hun fikk en gutt nå, og hun får 4100,- kr i tillegg, fordi lånekassen gir det sikkert fordi vi skal ha barnet i barnehage, eller at vi trenger så mye mer i mnd fordi vi trenger det til mer mat, klær, osv.. hmm.. Ble et litt dumt svar dette. Men ja, vi får det i tillegg til 6000,- kr...

Hehe, du skulle sett meg første uka jeg var her... Spurte om alt og ingenting, og alle her har vært så fantastiske og vært tålmodige med meg, og svart på absolutt alt jeg har lurt på.. hehe... og det er så innmari godt, så man slipper å gå rundt å tenke på ting. Hva tror du at du og typen din bestemmer dere for da? Hvor gamle er dere, og hva driver dere med?

Mvh

Blir 20 i juni jeg da, så hvis jeg blir gravid snart, så har jeg ihvertfall fyllt 20 når barnet kommer... :-D Tør ikke tenke tanken på å fortelle til familien når jeg blir gravid.. Alle kommer til å klikke uansett. Til og med om jeg hadde vært 25-30 år også.. for jeg er vel lillejenta i deres øyne.. *sukk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...