Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 For første gang.Hun var veldig koselig, og vi hørte på hjertet til babyen og snakket en del. Men jeg lurer på en ting.Er det meningen at hun skal være med på fødselen? Eller? Jeg aner ikke jeg altså,har aldri vært hos jordmor før
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Nei,, denne jordmoren følger deg bare gjennom svangerskapet.. Og når fødselen er i gang kommer du inn på sykehuset og får tildelt en jordmor som er på vakt på det skiftet.. Mange får skiftet jordmødre gjennom en fødsel fordi fødselen varer noen timer og strekker seg over flere vakt-skift...
Gjest Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Nei, dessverre, skal du bli kjent med jordmor på forhånd må du vel velge hjemmefødsel... Da er det vanlig å gå til kotroll hos den jordmoren som skal være sammen med deg under fødselen. Heldigvis er de aller fleste jordmødrene en treffer på sykehuset også veldig greie:-) Akkurat det syns jeg forresten er bra her i USA. Her går vi til svangerskapskontroller hos den fødselslegen/jordmor som skal være med under fødselen. (Det er i hvert fall det vanlige der jeg bor.) Ingen kan jo være tilgjengelige alltid, så jeg går til kontroll hos to jordmødre, og en av dem vil alltid være "on call" når det nærmer seg fødsel. Veldig greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå