Gå til innhold

Noen som har hatt 2 KS og en fødsel etter det?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed om at jeg kan få prøve å føde selv om jeg har hatt to haste KS i 2003 og 05. Lurer på om det finnes flere som har hatt en fødsel etter to KS og hvordan gikk det? Jeg får selvsagt KS om jeg ønsker det men jeg vil jo så gjerne føde barna mine selv.

Eller om det finnes flere som har hatt to KS og som venter nr tre nå?

Fortsetter under...

Hei:) Når jeg snakker med min jordmor sier hun at hvis jeg velger keisersnitt denne gangen, får jeg aldri mer lov til å prøve å føde.. Å det kommer av at når man har hatt 2 keisersnitt er det stor fare for at livomra kan sprekke under fødsel.. Merkelig at de vil la deg prøve..

Jeg er i samme situasjon som deg, er gravid med nr 3, har to flotte barn foedt i 94 og 98, begge forloest ved hastekeisersnitt.

Min gynekolog anbefaler imidlertid keisersnitt denne gangen. Jeg har faatt beskjed om at jeg kan foede vaginalt hvis jeg insisterer paa det, men at han anbefaler oss planlagt snitt denne gangen. Dette er en erfaren gynekolog og foedselslege som jeg har stor tillit til, her blir det altsaa planlagt snitt.

Jeg troester meg med at det jo sikkert kan vaere en fin opplevelse, og langst mindre dramatisk enn mine tidligere hastesnitt...

Jeg forstaar faktisk veldig godt ditt oenske om aa foede dine barn selv, og har stor respekt for at det gaar an aa velge anderledes enn det jeg selv har gjort.

Lykke til med ditt valg og med graviditeten.

Takk for svar, jeg er veldig i tvil og har ikke snakket med jordmor om dette enda. Den eneste jeg snakket med var en fødselslege på st. olav som nevnte det da jeg var på tidlig UL i uke 12...

Jeg fikk også beskjed ved forrige KS at nå måtte det bli KS igjen om det skulle bli flere barn.

Jeg blir en smule forvirret og litt oppgitt hvis det blir jeg som må ta et valg i melllom å kanskje ha en normal fødsel, kanskje sprukket livmor eller kanskje enda et dramatisk KS....

Men jeg hadde jo også forrige gang et indelig ønske om å føde vaginalt og at det skulle gå bra.... noe det ikke gjorde. Dvs. det gikk jo bra tilslutt men det ble jo HasteKS da også. Jeg må nok få snakket med en jordmor og en lege om dette...

Hadde hastekeisersnitt med førstemann, ble anbefalt (sterkt) keisersnitt med andremann pga.barnet ble estimert til å bli stort og tok da KS. Viste seg etterpå at vekta på barnet var helt normal. Hadde jeg visst det hadde jeg valgt vanlig fødsel. Da jeg valgte å ta KS, fikk jeg beskjed om at hvis jeg skulle få flere barn, ville de bli tatt med KS. Venter nå nr. tre og er innstilt på at det vil bli et nytt KS.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...