Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Del Skrevet 19. september 2006 Ja, jeg ammer fortsatt, men det er sannelig nesten bare symbolsk!! I forbindelse med pumping har jeg funnet ut at det er mellom 10 og 30 ml. tilsammen i brystene nå rundt 4 timer etter siste "tømming". Men babyen får det lille som er der... Jeg er en utrolig sta person, som liksom ikke vil gi opp, når det først er noe jeg ønsker å få til! Nå er det amming. Jeg vil så gjerne at sønnen min skal få morsmelk, og i tillegg vil jeg så gjerne ha dett unike "melkebåndet" til ham, men det er sannelig ikke noe alle får "gratis" det her. Hvordan kan det ha seg at enkelte har mer enn nok melk uten å gjøre noe særlig for det, mens andre må nedlegge resten av sitt liv til fordel for amming non stopp 24 timer i døgnet, og allikevel må gå å hente flaska til slutt??? Jeg blir ganske frustrert og sur av å slite slik med dette her:-( Så et spørsmål til dere som har bra med melk, er dere sånn at dere beholder roen, selv når dere er i hormonell ubalanse(som man jo er inntil mensen er tilbake)?? Er dere energibomber som er klar for en joggetur et par uker etter fødselen?? Jeg er alt annet enn rolig i tiden etter en fødsel, faktisk ganske lik som når jeg er premenstruell, dessverre, og jeg var HELT UTMATTET de 2 første månedene etter fødselen. Nå er det gått 3 måneder og kreftene er begynt å vende tilbake:-) Men jeg lurer altså på hva det kommer av at jeg sliter med amming, mens andre som burde være like slitne, etter som de ammer hver annen time om natta, lykkes!! Det ser ut for meg som slitenhet og aktivitet ikke påvirker melkeproduksjonen negativt for enkelte, mens for meg er det visst slik!?! Skulle så gjerne hatt noen kommentarer fra dere som har mye melk på dette her:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6372010-det-er-sannelig-ikke-lett-det-her-burde-jeg-rett-og-slett-bare-gi-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #2 Del Skrevet 19. september 2006 Hvis du er helt utmattet, så er det VELDIG vanskelig å ha nok melk. Amming kan være ufattelig enkelt - men bare når det fungerer. Sånn er det jo med alt! :-) Du måler ikke melkemengden med pumping. Babyen din er myyye mer effektiv enn en mekanisk innretning, dessuten er den smart. Det er en ganske tung måte å få i seg næring på, og hvis den har lært at det kommer masse mat uten at det koster særlig energi - så gjør den det gjerne på den måten. Hvis du begynner å føle deg mer opplagt, kan det hende at kroppen din produserer mindre melk. Amming er en energitapper, du trenger mer søvn og mer hvile enn du vanligvis gjør. (kroppen din frigjør feromoner under amming, og disse virker beroligende på barnet - og moren) Å slutte å amme er det største energikicket jeg noen gang har vært borti! DA kan man løpe ut i skauen noen timer, ja! Wooohoooo! Men så lenge jeg ammer (dette er tredje), er jeg konstant trøtt, surrete og generelt uopplagt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6372010-det-er-sannelig-ikke-lett-det-her-burde-jeg-rett-og-slett-bare-gi-meg/#findComment-6372164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #3 Del Skrevet 19. september 2006 Hei, Pumping er ikke noe måte å måle på. Jeg får heller ikke ut noe når jeg pumper, men jeg kan jo se at lillegutt får melk. Jeg har hatt / har også problemer med lite melk. Gutten min la ikke på seg og var sulten hele tiden. Etter at han nå har begynt å legge på seg (han er 6 uker), virker det som om melkeproduksjonen min har tatt seg opp. Virker som om ro og hvile for mor er alfa omega :-) (har fremdeles både gode og dårlige dager, men jeg gir ikke opp enda!) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6372010-det-er-sannelig-ikke-lett-det-her-burde-jeg-rett-og-slett-bare-gi-meg/#findComment-6372391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg har også vært fryktelig sliten, har hatt 4 brystbetennelser( med feber og dritt), baby har kolikk, men har heldigvis nok melk likevel. Gir bare ett bryst i slengen, så dette har ikke hatt innvirkning på produksjonen. MEn nå hadde jeg melk fra jeg var 16-17 uker gravid også da... Baby er forssten snart 3 mnd.. JEg har slitt myyyye med amminga denne gangen, men har likevel nok melk, så vet ikke jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6372010-det-er-sannelig-ikke-lett-det-her-burde-jeg-rett-og-slett-bare-gi-meg/#findComment-6375522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 19. september 2006 #5 Del Skrevet 19. september 2006 Virker som om melk er like individuelt som mennesker er forskjellige ellers.. Jeg ser på meg selv som veldig heldig da jeg fikk melk 4 dager etter fødsel og har hatt bra med melk hele veien, ammer nå 3 ganger i døgnet ca, han er straks 9 mnd og han trapper ned på egen hånd, ikke så interessert i pupp på dagen lenger kan man trygt si;) Har venninner som har slitt veldig, som holdt ut i 6 uker med amming pga press fra helsesøstre etc, og som dessverre ikke har fått det til, og har også venninner som har hatt så mye melk at ungen "drukner" når den prøver å spise. Synes det virker nesten tilfeldig hvem som får melk og hvem som ikke får melk, hvem vet? Jeg var sliten etter fødsel, hadde veeeeldig vondt i underlivet og kunne ikke sitte på tre uker uten badering, men jeg var veldig rolig og prøvde å ta livet og amming (selv om det gjorde drittvondt de første tre ukene) fullstendig med ro. Det var et par dager hvor jeg stresset rundt, ikke spiste eller drakk nok, og de dagene hadde jeg litt lite melk på kvelden, så stress og mas påvirker min produksjon, uten tvil. Gjør det som føles riktig for deg, det viktigste er at både du og sønnen din har det bra, ikke at han får mm. Lykke til:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6372010-det-er-sannelig-ikke-lett-det-her-burde-jeg-rett-og-slett-bare-gi-meg/#findComment-6376501 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomman Skrevet 19. september 2006 #6 Del Skrevet 19. september 2006 Kontakt ammehjelpen! For råd og støtte. Men noen spm.... Noen få av de som ikke får nok melk har for lite utviklede brystkjertler.... disse vil aldri ha hatt ømme bryster ved f eks pubertet, eggløsning el graviditet. Hvis du lurer på om dette er noe du faktisk kan ha så kontakt legen for evt videre undersøkelser. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6372010-det-er-sannelig-ikke-lett-det-her-burde-jeg-rett-og-slett-bare-gi-meg/#findComment-6377398 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå