Gå til innhold

se her..ang termindatoer..dette er riktig!!


ღMaria har TO prinsesserღ

Anbefalte innlegg

hei dere...jeg har fått mange forskjellige på disse sidene rundt omkring...men har kjøpt med bladet gravid..og der sto det: for å finne ut termindato ta forste dag av siste mens (min, 11 aug), + på 7 dager (min, 18 aug), så trekker du fra 3 mnd... det vil si at jeg da får termindato 18 mai..jeg tror jeg stoler på den jeg...enn så lenge hvertfall... prøv dere å=)) spennende... lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stoler heller på den på babyverden dam, for den tar hensyn til sykluslengde. Dessuten må man vel ta hensyn til at noen mnd er lengre enn andre også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja...stemmer det å...var noe ang sykluser ja...hmm...det glemte jeg rett og slett..hehe... MEN!!DETTE STÅR DET:

 

babyer kan være ganske upressise.kun noen svært få prosent blir født på termindato.uannsett hvor grundig du teller dager,er det umulig å fastslå den dagen barnet deres vil bli født. Naegles regel: dato for siste mens første dag + 7 dager, minus tremåneder. datoen du da får, er forventet termin. regelen går ut på at du har hatt regelmessig eggløsning. det er den samme regningen man bruker når man legger 280 dager på siste menstruasjons første dag. det vil alltid bli litt variasjoner i og med at neon får flere måneder med 31 dager enn andre osv . derfor legger vi alltid til to uker før og to uker etter termin for å gi naturen og kroppen din et slingsingsmonn....

 

jeg håper det er riktig hvertfall..hehe..for da er det ikke såååå lenge igjen..tihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...