Gjest Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Jeg bare lurer litt på om jeg kan kjenne litt bekkenløsning her... Når jeg gjør en bevegelse som kan minne om at man presser lårene sammen med noe i mellom som gir motstand, så gjør det så fryktelig vondt mellom beina og litt ut mot lysken sånn ca..! Faktisk litt vanskelig å beskrive hvor smerten sitter, men det er hvertfall midt mellom føttene, og strekker seg litt utover! Kjennes ut som om noe skjærer over noe der nede eller revner om du vil... Kjenner ikke den smerten nedover lårene som mange med bekkenløsning snakker om, men kan dette være begynnende? Huff...! Kjente det når jeg skulle dra på plass et gulvteppe med foten, da kjentes det ut som om det revna! Samme da jeg skulle dra på plass en (stor) luftmadrass på gulvet og litt når jeg gikk i trapper i går..! Er jo bare i min 21. uke, synes dette var litt tidlig... Og kom fryktelig brått! Har ingen problemer med å gå eller lignende.. Heller ikke vondt når jeg dytter ting på plass med foten, kun hvis jeg drar ting.. Vanskelig og forklare! Håper noen kan fortelle meg hva dette er... På forhånd tusen takk for svar!
SpongeBob Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Høres ut som at bekkenet begynner å gi etter, du får være forsiktig. Jeg har i alle fall lært at jeg ikke kan gjøre verken utover- eller innoverbevegelser med beina med særlig belastning, så det meste foregår nå med samlede ben og god bøy i knærne. Godt noe sitter fra gymtimene...
Gjest Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Tusen takk for svar.. Huff.. Jeg som er så glad i å sitte med beina i kryss (sånn indianerstilling).. Kanskje jeg skal slutte med det så kanskje jeg kan unngå å forverre det...?
SpongeBob Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Det plager meg ikke å sitte slik i det hele tatt, for meg er det å dytte eller trekke ting med foten som er problemet. Har fått råd om at alt som ikke gjør vondt er OK, men at jeg må passe meg når kroppen sier fra! Og unngå å bære tungt, nærmest uansett - ikke at jeg lemper med meg så mye for tiden, men du skjønner.
Gjest Skrevet 19. september 2006 #5 Skrevet 19. september 2006 Ja, men det var en grei regel å følge... Har jobbet på sykehjem tidligere i svangerskapet, vanskelig å unngå de tunge løftene der så kan tenke meg det er noe jeg har "påført" meg selv...!
SpongeBob Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Har du sluttet der nå? Hvis ikke _må_ du få dem til å tilpasse arbeidsdagen din! Vær snill med kroppen din - den har en del svangerskap igjen, og bekkenløsning virker sannelig ikke som noen spøk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå