Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Del Skrevet 19. september 2006 Disse navnene lå jo på topp av 10 på topp i årevis, Kristian er vel fortsatt inne!? Andreas, Jonas, Henrik og Mathias er populære navn (10 på topp), men er det navn (behøver ikke være disse) - til gutter - som dere tror ligger an til å skikkelig 10 på topp i årene fremover - utfra erfaring? Så slipper man å velge akkurat dem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vipsenmamma Skrevet 19. september 2006 #2 Del Skrevet 19. september 2006 Elias - helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #3 Del Skrevet 19. september 2006 Fysj -så kjedelig!!!!! Da jeg fikk sønnen min for 7 år siden, het ingen jeg visste for Elias:(. Nå er det overflod av de!!!! Tror det dabber litt av etterhvert. Synes det er mange Leander på gang.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ingrid♥ Skrevet 21. september 2006 #4 Del Skrevet 21. september 2006 Det er jo bare å sjekke på statistisk sentralbyrå.. Ville ha holdt meg unna navn som: Markus, Jonas, Elias, Nikolay, Mattias, osv... Sjekk særlig Oslo og Akershus, da disse er trendsetterne for navn i landet. Og disse igjen er påvirket av navnevalg i Sverige... ps. Og så er det sååååååå mange som mener de har funnet på navnet selv... Selv vurderer vi Aurora dersom det blir jente, og dette er jo på full fart oppover. Tror nok jeg alltid har likt navnet fordi jeg vokste opp med Anne Cath. Vestlys bøker om jenta med samme navn. Og det er vel slik vi finner navn? Men dersom du ser utover landegrensene er dette et navn som IKKE er i bruk, nettopp fordi vi snakker om en norsk forfatter som ikke har gjort det så stort i utlandet. Astrid Lindgren derimot har jo nesten "ødelagt" enkelte navn, feks. Emil, slik at det har blitt en karkater og ikke et navn som passer alle? Tror ellers vi er svært påvirkelige av kjendis og deres valg av navn, feks, Solskjærs lille Noah? Før dete ble "in", forbandt jeg dette navnet med enten Noas ark, eller Gubben Noa...., og det er ikke et navn jeg kunne ha vurdert seriøst. Til slutt tror jeg at vi har litt aversjon mot foreldregenerasjonen, og velger å se enda lenger tilbake. Da "oppdager" vi stadig nye navn. Min morfar het feks. Alfred, og jo mer jeg "tygger" på dette navnet, jo finere blir det. Litt rart dette med navn i grunnen. Lykke til med navnevalget: Et lite tips til slutt: Dersom du vil ha et fint, men spesielt navn på barnet ditt: Ta for deg personer mellom 40-60 år, disse har navn som enda ikke har kommet på moten. Det vil de sikkert ikke gjøre før våre barn skal finne navn på våre barnebarn, og da er det vi som sitter å rynker på nesen: Du kan da vel ikke kalle ungen din for Geir eller Gerd? Tenker på ikke på barnets beste... Synes allerede jeg hører meg selv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #5 Del Skrevet 27. september 2006 Andreas er jo gørrkjedeli,herregud det er jo oppbrukt,Henrik liker jeg heller ikke,Jonas er greit,det samme er Matias,men det re jo så kjedeli når det er sååå mange som heter det samme.Tenk litt nytt,...behøver ikke å være så spesielt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lycheli Skrevet 8. oktober 2006 #6 Del Skrevet 8. oktober 2006 Der jeg jobber har vi åtte Fredrik. Det skal jeg love er forvirrende! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 8. oktober 2006 #7 Del Skrevet 8. oktober 2006 I min datters barnehage i London er det 3 Stella`er, 3 Luna`er, 2 Leander`er og 4 Nova`er av navn som er aktuelle i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå