Gå til innhold

ang sjalusi og babylaging...

Anbefalte innlegg

oh er skikkelig sjalu jeg, selv om jeg ik har grunn til det synes jeg det er kjipt at sambo har masse jenter på mailen sin, men seff vi prøver jo å lage barn så vet jo det er meg han vil ha. Bare er sårbar i en sånn periode hvor man ikke får til det man ønsker mest...

måtte bare ut

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6370465-ang-sjalusi-og-babylaging/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja takk for svar :) puh får lage meg noe mat og se på en film og glede meg til at jhan komme hjem..er så vondt når det stikker sånn inimellom... men skal ik tenke på det, han vet at jeg er litt følsom idag så fikk mld nå så da er alt plutselig litt bedre :)

kjenner til den. bra det går bedre alt:-)

Av og til blir man sittende og tenke for mye og 'bygger opp' ting og tror det er så ille. da skal det ofte ikke mer enn en søt melding fra kjæresten til før man kommer tilbake til virkeligheten igjen og den vonde følelsen i brystet slipper taket.

Jeg har erfart og forstått at det er når: du ikke kjenner kjæresten din godt nok, er nok trygg på ham og kjenner hans omgangskrets godt nok - du er sjalu. Når man blir bedre kjent og du blir trygg på ham og deres forhold, da er det denne naturlige følelsen går over. hvis ikke så er det noe med de personene på mailen, som du nevner her, som gjør deg utrygg. Du vet kanskje ikke nok om dem, og om din kjærestes forhold til dem. Kanskje har han kjent dem før du traff ham? Eller det er personer han treffer i jobbsammenheng? Dess mer du finner ut om disse personene og ( forhåpentligvis) uskyldige forhold til partneren din, dess mer roer du deg og blir trygg. Sikkert noen Aha-opplevelser etterhvert. Noen sure epler må man svelge innimellom. Kanskje har han et vennskapelig forhold til en x den dag i dag? Vanskelig å forholde seg til og snakke om, men så lenge du vet at hun også er i et nytt forhold og at de er på vennskapelig plan, -overse det. Alle har en fortid. Du også. Og tenk på at mannen din kanskje har de samme tankene om deg, uten at han sier noe.

Sjalusitankene dine er trolig bare der nå som dere har disse baby-tankene i tillegg. Kanskje er du frustrert av at det ikke klaffer. Måned etter måned.. Og i tillegg så synes du kanskje han skulle tilbringe mer tid sammen med deg, dere skal jo tross alt få et barn sammen? Kanskje kjefter du, er mistenksom og angrer etterpå?? ( Ja dette er bare antagelser, jeg vet ikke. Men mye rart følger med frustrasjon og sjalusi. Rekk op hånda den som er enig).

åh lone, dette stemme jo!!!! er disse jentene jeg er usikker på, men vet jo at han ikke har hatt forhold til dem, bare en han klinte med for 3 år siden og han vet jeg ikke liker noe om henne. Det som er er at jeg drømte om han og henne bl i natt, men han likte liksom meg da..de er bare venner. Men ja trenger jo ikke bekymre meg, de verken ringer eller henger sammen utenom så de er jo bare på mailen hans da... men skal si til han at alle de han har evnt klint med sletter han umioddelbart, det har jeg sagt før ang tlf listen hans også.. men han har jo ikke rotet m mange der, bare hengt med de før vår tid, ,Men nå er det vår tid og da kan han slette de, er du ikke enig? takk for hjelpen :)

Annonse

( Jeg hadde skrevet nok et langt svar til deg som plutselig forsvant men skal prøve å forfatte igjen i korthet):0) :

Mange har samlet mailadr i en mappe for å videresende morosaker. Det gjør jeg også, hvis det ikke er andre ting han bruker damenes adresser til så ville jeg glemt hele saken. Noe annet er det om han sender mailer til kun en av dem og uten særskilt grunn. -Ellers er det ganske vanlig å kvitte seg med fortidas elskere og elskerinner når man går inn i et nytt forhold. Man samler ikke på brev fra dem og personlige eiendeler som tilhører dem. Jeg vet ihvertfall at jeg ikke hadde akseptert det.

Håper du kan snakke med kjæresten din og at han forstår deg. Hvis ikke kan det bli et slitsomt og vondt forhold for deg. Se for deg at du sjekker mobilen hans mens han er på do eller dusjer, sjekker lommer og skjortekrager, spør vitner osv... Så vondt og sårende for deg. :0( Håper det ikke er så trasig som jeg fremstiller det her, men det kan fort bli det om du ikke vet hvor du har kjæresten din. Gi ham et hint om at han må gi deg ekstra mye oppmerksomhet og ros for å gjøre deg trygg. Sånn som at han roser deg i andres påhør, gir deg en klapp på kinnet idet han passerer deg i gangen, blunker til deg og flørter i vanlige situasjoner, får deg til å le, skøyer og bruker humor. For det er HAN som kan gjøre mest ut av disse følelsene dine. HAN må få deg til å føle seg trygg og elsket. ( Du vet nok at han elsker deg, men kjærlighetserklæringer kan man aldri få nok av, kan man?)

Lykke til! :0)

oki takker, ja pratet med han isted og han ble litt lei seg, oh som han sa har jeg ingen grunn til å tenke sånn. Han er jo bare snill og god og vet han virkelig gleder seg hver dag til å komme hjem til meg. Han tenker ik hvem han har på mail adr sin, for som sagt de bruker han aldri men ja vi prater om det og så går det over :) er bare så heldig og synes det er helt utrolig at han valgte meg. Men forholdet vårt er supert, så ikke misforstå, er nok bare denne sårbare riden også som er litt vanskelig.. lykkt til til deg også og håper spiren sitter snart :=)

Hei igjen

Du skal ikke tenke at du har fremstilt ditt forhold med kjæresten som dårlig. For det har ihvertfall jeg aldri trodd du mente heller. Men det er som du sier, i sånne frustrerte perioder så kan man føle og tenke mye rart.

Godt at dere fikk snakket om det da. Lykke til med spira! Sjøl håper jeg den skal komme hvert øyeblikk. Hadde el ca12.sept, så det er vel på vandring nå da - om det er befruktet, egget. :0)

Krysser fingre og tær, men ikke bena he he :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...