Gå til innhold

Canesten


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har dessverre fått sopp i underlivet:-(

Hadde det sist jeg var gravid også,så er rimelig sikker på at det er det det er!

 

Gikk på apoteket i dag og kjøpte meg en slik kombipakke canesten (vagitore + salve). Leste bruksanvisningen, og der stod det at man måtte kontakte lege før man bruker den når man er i 1. trimester. Jeg er 10+5 i dag og skal ikke til legen før jeg er 12+0 (går ikke ann å ringe å spørre om ting der, må bestille time...). Synes det er litt lenge å gå og klø slik, så spørsmålet mitt er om noen av dere har erfaringer med dette? Noen som har brukt canesten i 1. trimester?

 

Uff, er jo redd for å skade/miste babyen hvis jeg bruker det for tidlig... Kanskje best å vente til 2. trimester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk beskjed om at det ikke var farlig å ta det, eneste er at du må føre inn pilla m fingeren og ikke den stikken.

Tok det forrige uke, er nå 9 + 4. Legen undersøkte ingenting, jeg sa bare symptomene og han sa jeg trygt kunne bruke canesten.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sa også at jeg kunne bruke canesten. Men han mente jeg måtte prøve å skifte såpe og smøre på yoghurt naturell først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg brukte vagitorietabl, og fikk en allergisk reaksjon. Har brukt de før og da var alt ok, men begynte å blø fra slimhinnene denne gangen. Min lege sa jeg burde unngå de i graviditeten. Kun bruke kremen og smøre så langt inn jeg klarte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...