*Koza* Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Jeg har fått beskjed at hodet er festet, hvordan blir d da med vannet? Kommer det til å bare piple da? Evt gå under fødselen?
Tredje nurk underveis Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 At hodet er festet, har ingenting å si for om fødselen starter med vannavgang eller rier. Men hvis fødselen starter med vannavgang, ligger hodet som en propp og stenger for det meste av fostervannet. Derfor er det mest sannsynlig at det ikke kommer store mengder vann i et digert splasj, men at det kommer mindre mengder vann som siver ut.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #3 Skrevet 19. september 2006 Kan være begge deler. Hodet til babyen vår var festet og vannet fosset ut av meg da det gikk. Riene begynte 6 timer etter det.
msbu Skrevet 19. september 2006 #4 Skrevet 19. september 2006 Det viktigste i forhold til vannavgang er at du nå kan slappe helt av og oppføre deg som normal dersom vannet skulle gå. Hodet er festet og da er det ikke noen fare for at navlestrengen skal kunne komme i klem mellom bekkenbeina og babyens hode. Dersom hodet ikke er festet, vil navlestrengen kunne falle fram og komme i klem, og det vil kunne innebære fare for fosteret pga redusert O2-tilførsel etc. Nå kan du heldigvis ta det helt med ro ) Selv har jeg opplevd en fødsel som startet med vannavgang etter at hodet var festet. Det piplet da bare små mengder vann, gjentatte ganger, over noen timer.
*Koza* Skrevet 19. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2006 Takk for svar! Men om det bare pipler små mengder, kan det da være vanskelig å vite om det er vannet?`Eller er det såpass at man merker det?
msbu Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Jeg, for min del, våknet kl. 05.00 av at jeg var blitt litt våt. Shit når har jeg tissa meg ut, tenkte jeg... På vei til toalettet fortsatte det å piple litt, og da forsto jeg at det måtte være fostervannet, for sååå dårlig blærekontroll hadde jeg da virkelig ikke. Jeg vil tro du merker det, hvis du stadig føler du blir litt våt når du er oppe, til tross for at du ikke føler vannlatingstrang. Selvsagt kan vi oppleve å bli våt pga økt utflod, men den er jo litt seigere i konstistensen, da, og det er jo ikke fostervannet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå