Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #1 Del Skrevet 19. september 2006 jeg veit det kanskje ikke er så kult at folk som ikke er gravide sniker seg inn her jeg bare lurte på en pitte bitte knøttliten ting: jeg prøver å blir gravid. hadde sex denne perioden 2 dager før eggløsning.(ikke seinere hvertfall.) jeg lurer på hvor sannsynlig det egentlig er at sæden overlever de 2-3 dagene til eggløsningen skjer? er det noen av dere som har prøvd å bli gravide og brukt eggløsningstest og ikke hatt sex tettere opp mot eggløsningen? takk....sniker meg ut igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TussiLussi Skrevet 19. september 2006 #2 Del Skrevet 19. september 2006 I beste fall kan sæden overleve 6 dager.. de bare gjemmer seg inne i en liten fold i livmora og sitter der og venter på at et egg kommer trallende og intenanende nedover " trallala" og så BANG! stuper de mot egget og... ja, resten kan du tenke deg selv... :-) *hehe* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. september 2006 #3 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg er ganske sikker på at jeg hadde EL på dag 12 da jeg ble gravid, og hadde sex senest på morgenen på dag 10. Så det kan funke ja, sæden overlever hvis forholdene ligger til rette for det! Mener jeg har sett en statistikk på at sjansen for befruktning er høyest med sex 2 dager før EL og selve EL-dagen inne på pernille.info. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
titti80 Skrevet 19. september 2006 #4 Del Skrevet 19. september 2006 Tror vi klarte å få det til å klaffe på sex to dager før el. Brukte ikke tester, men visste ca når jeg hadde el... Så det er håp Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #5 Del Skrevet 19. september 2006 Jeg ble gravid ved å ha sex 4 dager før el. Så det går an, ja! Sæden kan, som en annen her skrev, leve noen dager oppi der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #6 Del Skrevet 19. september 2006 Sjangsen er der, sæden lever lengre enn man skulle tro! Så når egget kommer rullende ned egglederen ligger sædcellene der allerede - klare til angrep(: Håper du lykkes! Anbefaler en boks om heter "planlegg svangerskapet", enkel å forstå. Brukt den alle tre ganger, og gravid på første forsøk alle gangene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå