Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor har du blitt så stille? Hvordan går det med deg? Har tenkt på deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Ja, hvorfor er jeg så stille... Styrer med blodprøver og sædprøve og dobbeltsjekke med annen gynokolog. Blir helt "tussete." Da jeg ble henvist av fastlege til HSG, var det for å sjekke hvor stor åpningen i egglederen var etter at den var sammenvokst etter steriliserg. Dette ville ikke gyn på Kvinneklinikken i Tønsberg. Han anbefalte bare re-konstuering av den egglederen som ikke var åpen, og mente at jeg også fint kunne klare å bli gravid på egenhånd. Allikevel må vi ta alt av prøver ved utredning, fordi det må ligge der ved en event operasjon. Siden leste jeg masse på nettet og ringt rundt til de sykehus jeg kan, og nesten anbefaler IVF hvis vi ikke klarer det selv. Som du skjønner går jeg helt opp i dette. Vært litt opp og ned i humøret, fordi jeg føler samboeren min ikke deltar som jeg ønsker. Skulle ønske han viste litt engasjement. Jeg hadde en skikkelig utblåsning her, og litt hjalp det vel, men jeg tror ikke han engang skjønner hva han skal spørre om for å vise engasjement. Tror han tenker det er bra hvis han står på rundt el.tider :-) I tillegg er det så slitsomt å bruke så mye tanker på dette.

Nå har jeg kontaktet en privat gynekolog for å høre hans anbefalinger. Han vil faktisk at samboeren min leverer sædprøve der, og skal ha en egen time med han. Denne gyn anbefaler IVF hvis ikke det snart blir en liten spire.

Dette var langt, men det var faktisk deilig å få skrevet litt av seg,. Veldig koselig at du spurte forresten. Skulle ønske jeg kunne slå følge med deg over i 1.trim nå. IKM er om ca en uke, så nå er symptomjakten i full gang.

Skrevet

Fint å lese, godt å høre fra deg. Jeg forstår deg. egentlig tror jeg all den prøvinga er mer tappende enn vi selv er klar over. I alle fall føles det slik for oss. Nå er det kanskje en forandring på vei, men jeg er fremdeles svært usikker. Vi som har tatt på hverandre og hatt så mye intens sex - orker plutselig ikke mer. Egentlig, men dette er jeg ikke sikker på om jeg tør å skrive så mye om, føles alt helt tomt. Litt vondt.

Jeg vet ikke hva jeg skal anbefale for andre, men i alle fall tror jeg det er lurt å følge din egen intuisjon for hva som er riktig. Å stå på rundt el-tider er vel og bra, men kanskje er IVF det riktige? Komme igang konkret, se at noe skje. Det er vanskelig å komme med råd. Ønsker deg i alle fall all mulig lykke til videre.

Skrevet

Hei igjen du!

Har du tatt en test til?

Må vel regne det som sikkert når sykehuset har testet deg? Har du noen symptomer o.l? Jeg teller ned dager mot IKM.

Håper du får en fin helg, der du og mannen din får samlet litt krefter og koser dere sammen. Dette går fint,vennen.

klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...