Gå til innhold

Trodde jeg var i ferd med å abortere...

Anbefalte innlegg

Var skikkelig bekymra i helga... Her er de symptomene jeg ikke likte; Kraftig nedtrykk-følelese i skjeden, litt mens-murringer i magen og litt i ryggen, samt mye utflod som inni mellom var lys-gammelrosa på farge.

I tillegg til alt dette har jeg bekkenløsning, og plaget med hard mage,-og bare det kan jo være ganske vondt!

(mye en skal bli plaget med..)

Det jeg var mest bekymra for, var jo at livmorhals-munnen skulle begynne å åpne seg...For det skjer jo av og til. Og jeg tenkte "bedre føre var". Sånn at jeg eventellt kunne få en cerlage. (en tråd som blir snurra rundt livmor-munnen, som ska hindre tidlig fødsel)

I går ringte jeg personlig til sykehuset, fortalte det som det var, og fikk "krangla" meg til å komme til undersøkelse. Da jeg endelig kom dit var jeg ikke særlig høy i hatten. To leger undersøkte meg med både vaginal og "utenpå" ultralyd, og....HELDIGVIS; Alt såg helt fint ut!

Den lille babyen min låg der inne å fektet med armer og bein, vinket litt til mammaen sin, suttet litt på tommelen sin, og tok en liten "hvil" :) Livmorhalsen var helt i orden, ingen tegn til åpning. Den var like lang som den burde være, (5 cm), og livmor-munnen var godt lukket. Det kunne se ut som om det kom litt blod fra livmormunnen, men det var helt ufarlig og ikke helt uvanlig,- kunne de betrygge meg med å si.

Så idag er jeg hjemme fra jobb og tar livet med ro, jeg har nok vært litt stressa i det siste.

Jaja, det var min "lille" redsel-historie, som GIKK BRA ;)

Klem

Fortsetter under...

huff da, klart du blir redd...

eg har vert drit redd siden eg hadde blødning ihelga, var jo på ul hos legen på søndag og der lå babyen og hjerte dunka fint,men han var litt rolig syntes legen , men han mente den sikkert bare kvilte seg.

i dag skal eg tilbake til legen kl 13.00 for meir undersøkelse. håper babyen er meir livlig i dag..

godt det gikk bra med deg ihvertfall...

skal skrive kordan det gikk når eg kommer igjen fra legen....håper alt er like bra:)

kor langt e du på vei?

eg er 15 uker.

Så fint at alt var bra! Blir så irritert over at man faktisk må krangle seg til en sjekk jeg. De bruker fader meg mer tid og resurser på å sitte i tlf og snakke med egstelige gravide omtrent! Grr... hehe... men godt å høre at alt er bra med dere :-)

Annonse

hei hei maja...

det gikk veldi bra hos legen i dag..

babyen sprella og vinka til oss.

det var morkaka som hadde flytta seg bakover siden babyen vokser og da hadde den fått ein bitteliten rift nede med livmorhalsen som gjore at eg hadde fått ein blødning...det var sånn som kunne skje noen ganger men var ikke farli.

eg kunne gå tilbake på jobb men måtte unngå å løfte meir en ei bøtte med vann i ei stund fremover.

så nå er eg kjempe lykkeli og smiler fra øre til øre...

er alt like bra med deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...