Gå til innhold

Oktober: Når pakker dere bagen?


Gjest

Anbefalte innlegg

Og hva tar dere med dere? Har nå 5 uker igjen til termin, og har såvidt begynt å tenke på å begynne. Men ettersom jeg gikk over tiden sist, regner jeg med at jeg har god tid denne gangen også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenkte på å pakke bagen snart..har 4 uker igjen til termin.. Jeg tror jeg tar med meg gode klær som joggebukse, t-skjorte, morgen kåpe, tøfler, ammebh, klær til å reise hjem i, fotoapparat og videokamera, lader til det og mobilen, hmm...kommer sikkert på mer etterhvert også... hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i tillegg med, mykt dopapir, truser, klær til babyen, smokker, toalettsaker, egne bind, skal også ha med meg noe jeg LIKER å drikke (og spise) til fødselen.

 

Juice eller noe.. vil spy bare av tanken på d de stappet i meg sist. Holdt på 20 timer så jeg måtte ha næring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pakket den enda.

Tenkte å vente til permisjonen startet. Bruker jo masse som skal være i baggen enda liksom.

Har ikke vasket klær til snuppa enda heller jeg. God tid 5 uker igjen nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pakket det jeg kan pakke. Altså det jeg ikke bruker nå, som amme bh,baby klær, amme innlegg osv.

Men har fortsatt 6uker igjen. Men den lille prøvde seg for litt over 1 uke siden ;) Så jeg vil være klar vist han kommer nå. Stopper jo ikke fødselen nå...

Men har også en liste da over ting jeg skal ha med, men som jeg ikke kan pakke før i siste liten (har selvfølgelig rotet den bort da ;)

Tror aldri det er for tidlig å begynne å pakke egentlig. Pakk det du ikke brukeer nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig!

 

Den har stått der i ca 2 uker

Har baby klær (2 sett + 2 pysjer + 4 bodyer + utedress til hjemreisen)

mine klær (joggebukse + singleter + gensrer)

Ammeinnlegg i ull og engangs

xylocain salve og lanolin salve

Toalettartikler

 

Sminke og tannkrem pakkes i siste liten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riga19 - jente 22.10?

Ca. en måned igjen nå, men stresser ikke med bagen, for jeg skal til Skien ei uke før termin, for det er der jeg skal føde (bor i Oslo nå, men fikk ikke plass her...Skien er hjembyen). Så da ordner jeg bagen når jeg har kommet dit...håper bare den lille ikke bestemmer seg for å komme ut før!

 

Stresser egentlig ikke med noe, for jeg kan få kjæresten til å ordne ting det viser seg jeg har bruk for. Det eneste jeg burde tenke litt på er det med amming...må få tak i en svær amme-bh (teite pupper som skal vokse enda mer!) og sånn ammeinnlegg, og jeg tror ikke helt den sjenerte kjæresten min er den rette typen til å ordne det!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ferdig:-)

Mangler bare deo og mascara og sånt småtteri på badet som jeg bruker hver dag. Går fort å røske med seg det!

Termin om 1,5 uke - 1. oktober:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..jeg er visst av den tregere typen.

Termin 3/10, og ikke pakket en ting ennå. Har egynt på en liten liste, da, som ligger her og støver ned. Jeg har gangavstand til sykehuset, og kan heldigvis lett sende samboeren hjem etter ting jeg har glemt. Jeg har en storebror på 4 som skal feire bursdag to dager til ende i helgen, så det er liksom det som prioriteres øverste om dagen. Jeg tar ting litt som det kommer denne gangen, merker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar livet virkelig med ro. 13 dager igjen til termin, har ikke pakket noe som helst ennå, bare tenkt litt gjennom hva jeg vil ha med, hvilke bukser og t-skjorter/topper...m.m. Tar med ett par bukser og t-skjorter som jeg vet passer etter fødselen også, tre-fire gode truser, 2 amme-BH'er, ull-innlegg, vanlige innlegg til å ha utenpå ull, slippers, 3-4 par sokker (vet fra sist at jeg svettet mye på føttene), ullsokker (til å ha p åseg under fødselen om det skulle bli behov, forrige gang ble jeg iskald på føttene...), en tynn jakke og ellers toalettsaker...

 

Tror jeg kanskje skal pakke i kveld jeg... forrige gang kom babyen 10 dager før termin nemlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg rekker det når jeg begynner å kjenne antydning til rier.. Toalettsaker bruker jeg jo hver dag, og jeg har ingen klær jeg har tenkt å bruke der som jeg ikke kan komme til å bruke nå.

Kameraet bruker jeg innimellom og mobillader.

Synes det er vanskelig å pakke vekk alt flere uker på forhånd (vet jo ikke når det kommer til å skje..).

 

Dessuten bor vi så nærme sykehuset at det tar kort tid for sambo å dra hjemom og hente ting til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har / hadde termin 14 oktober, og jeg skulle pakke bagen nå i slutten av september - men lille tulla mi kom 6 uker for tidlig - nemlig 4. September ..:o igrunn litt forventa, men wow.. jeg angrer for at jeg ikke pakket bagen før.

 

Endte med mamma kom på sykehuset med aalt for lite klær, og i tillegg så måtte jeg være på sykehuset i 14 dager. Hehe.

Men lykke til - pakke nå du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 14 dager til termin og har heller ikke pakket ennå. Tenker at det er fort gjort å raske med seg det jeg trenger. Er jo ikke så mye, og mesteparten av toalettsakene bruker jeg jo til daglig. Neh, ikke stress her nei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fem uker igjen til termin, og har så vidt tenkt tanken på å forberede hva jeg skal ha med meg. Tror det kan være lurt å begynne så smått med ting jeg ikke bruker til vanlig, som ammebh-er og ammetopper. Har noen mil å kjøre før jeg kommer til føden, så det er liksom ikke bare å stikke hjem for å hente avglemte ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder på å pakke ny(om igjen).... pakket den for 2-3 uker siden, men i mangel på klær som passer har jeg brukt alle klærene jeg hadde pakket, så jeg holder på å vaske de brukte klærene nå=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode tips som jeg kan ta med meg... Har født en gang før, for bare to år siden, men husker ikke hva jeg hadde med meg! Hehe... Skal føde på St. Olavs i Trondheim, det nye Kvinne/barn-senteret, og da blir man som regel ført over til pasienthotellet etter fødselen! Der MÅ man gå i egne klær. Det måtte jeg ikke sist, så jeg må vel tenke mer nøye over hva jeg tar med meg nå... Men vanskelig, for hva søren kommer til å passe etter fødselen da? Sist brukte jeg jo mammabuksene mine i mange dager etterpå, for magen gikk ikke akkurat rett tilbake... Men, tre bukser, fire-fem topper/gensere, en dunge truser (blødde ENORMT mye sist...) og alt jeg har av amme-BH'er... (Fikk raskt avsindig melkeproduksjon også sist...) Slipperser og gode sokker.

Til selve fødselen skal jeg ha med et par cd'er, gode massasjeoljer, (far må jo også ha noen oppgaver) og evt en badeolje. (Alle fødestuene på St. Olav har eget badekar OG dusjhjørne! Lenge leve St. Olav!!)

Og det var bra noen nevnte fotoapparat og videokamera... For det hadde jeg HELT sikkert kommet til å glemme selv... Må jo filme toåringens første møte med "bebien" som han har ventet så lenge på nå...

Noen flere gode tips? Jeg har ikke termin før 20.oktober, men hodet har festet seg, og jeg fødte før termin sist også, så bagen skal pakkes litt etter litt nå...

Ammeinnlegg og store bind må selvfølgelig være med, i tillegg til MASSE toalettsaker. Det å dusje dagene etterpå er jo bare himmelsk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...