Gå til innhold

Kjenner ikke livmoren ennå - uke 12 (samme som 1.trimester)

Anbefalte innlegg

Kjenner ikke livmoren ennå - uke 12. NYTT 10:19 19.09.2006

Jeg er venter mitt tredje barn og har termin 7 april. Har gått på nåler hele svangerskapet fordi jeg mistet to i fjor. Jeg oppdaget det i uke 12 begge ganger, men fosteret hadde vært dødt fra ca uke 8/9. Har vært hos ultralyd for 3 uker siden og hjertet slo. Var hos lege forrige uke og hørte fosterlyden. Fortalte legen at jeg ikke kjente antydning til mage ennå. Hun kjente etter og sa at alt var i orden.

Er det noen som ikke merker noe ennå som er omtrent like langt som meg? Tror kanskje at den kom akkurat ved 12 fullgått uker i de forrige svangerskapene. Litt usikker.

Fortsetter under...

I forrige graviditet mener jeg å huske at jeg kjente livmoren over bekkenkanten omtrent på denne tiden. Og har derfor vært veldig bekymret den siste uken, for jeg kan fortsatt ikke kjenne den, og er ca 12+0/12+1 i dag. Men, var hos legen i dag, og jeg ba henne om å kjenne etter. Hun trykka rundt på magen, og sa at alt var fint, men at magen ikke var så fremtredende ennå. Og så fikk jeg høre hjertelyden! :) Så nå slapper jeg av. Ser ut som jeg er 5 mnd. på vei, spesielt på kveldstid. Men, det er nok bare luft;)

Trist å høre at du mistet to ganger....

Men jeg tror det er langt fra alle som klarer å kjenne at livmoren går over skambenet. I forrige svangerskap klarte iallefall ikke jeg det, og jeg er ikke tykk eller noe.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...