Gå til innhold

Forberedelse til andre fødsel.....(samme som i 3 trimester)

3småskatter:0)

Anbefalte innlegg

Heisann:0)

Nå ser jeg at det begynner å nærme seg veldig mye til fødsel(uke 37) og angsten begynner å komme snikende etter som dagene går...

Dette har nok en sammenheng med min forrige fødsel som var ganske tøff...det som var det verste var at riene ikke virket og dette førte til at det ble en veldig lang og smertefull fødsel.

Jeg har denne gangen lyst til å forberede meg mest mulig til denne fødselen.Jeglurte på om noen der ute har noen gode råd på om jeg selv kan bidra med noe for at riene skal virke mest mulig effektivt under fødselen???

Kanskje jeg kan gjøre noe på forhånd også...jeg vil ihvertfall sette stor pris på alle de råd jeg kan få.

I min forrige fødsel begynte den med at vannet gikk,er det da større sjans for fødselen også vil starte slik denne gangen???

Hilsen lykkelig mamma som blir mamma igjen:0)

Fortsetter under...

Kjære deg

Min første fødsel var også noe hektisk og vanskelig for meg, og jeg grudde for fødsel nr. 2. Men det hele gikk som en lek! Så det kan gå riktig så bra selv om nr en var vanskelig. Anbefaler deg følgende jeg, som virket for meg(:

Da riene satte inn var jeg i aktivitet hele tiden, fulgte til og med minsten i b.hagen (med riestopp på veien, vi gikk altså!). Hjemme var det lett helgerengjøring, ikke så jeg ble sliten - bare så jeg hadde noe å sysle med mens tiden tikket avgårde). Hadde stadige ri pauser over lenestol. Bagen var ferdig på forhånd, så det var liksom ikke noe jeg kunne bruke tid på det heller. Aktivitet også når vi kom til føden, oppe med prekestol så lenge det gikk. Hadde epidural sist, men denne gang kun lystgass ved behov. Drakk godt underveis, og fikk også i meg litt mat. Det var uaktellt sist gang, før jeg fikk epiduralen satt og kunne åpne øyene og slappe litt av. Sambo tilstede hele tiden, uten å gjøre noe annet enn bare å være der og stryke og massere korsryggen. Å klare å slappe av er veldig viktig, å knyte seg og stritte imot gjør alt vanskelig. Siste fødsel ga jeg meg mer over til min egen kropp, og lot den styre i større grad enn ved nr en. Deg gjør vondt, men det gjør faktisk mer vondt når man kjemper imot! Min første fødsel varte i 24 timer, 12 timer på sykehus med epidural. Min andre 12 timer fra første merkbare ri, ikke spes vondt før de siste tre timene som forøvrig var til å leve med de også. Jeg var jo helt tilstede denne gangen, noe som gjorde fødselen til en større opplevelse enn med nr en der jeg bare eksistrerte og kun fokuserte på smertene. Håper dette gir deg noen tanker rundt hva som vil fungere for deg. Kan jo si at jeg nå, i mitt tredje sv. skap, vurderer muligheten for å føde hjemme. Det ville jeg ikke gjort om jeg ikke hatte turd å stole på kroppen min sist, og visst at jeg ved hjelp av aktivitet og tyngdekraft er i stand til å styre min egen fødsel i stor grad. Lykke til!

Har bare født en gang tidliger, termin igjen nå 1.mars.

Sist tok fødslen drøye 55 timer, og ingenting stemte.

Du kan få forberedende akupunktur, noe som skal gjøre modning og fødsel lettere, kortere og visstnok mindre smertefullt.

Kontakt jordmoren din¨, hun kan sikkert henvise deg til noen som kan dette.

Jeg skal hvertfall det denne gangen. Men gruer meg faktisk ikke til fødsel.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...