Gå til innhold

Klarer ikke å bestemme oss ... ...

Tindra38

Anbefalte innlegg

Vi liker alminnelige pene navn som Andreas, Henrik og Jakob. Det siste er også oppkalling. Men disse er blitt så vanlige, og vi er også glade i gode, gamle norske navn som Eirik, Sigurd og Magnus - det siste er jo også blitt veldig vanlig.

Er så i tvil, har aldri vært tilhenger av å hive seg på navnemoter, men noen av navnene har jo stått på "mine lister" i mange år; lenge før moten tok dem. Jakob er nr 2 i Oslo, nr 4 i Bærum (visstnok trendsetter for Norge). Det blir vel poppis over hele Norge etterhvert. Som sagt er det et familienavn, som jeg gjerne skulle ha brukt.

Hva synes dere? Forslag til mer "uvanlige" navn i samme sjangre!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Eyvind, Amund, Trygve, Ola, Erlend, Sverre, Morten eller Hans. Kanskje ikke veldig uvanlige navn, men hvertfall litt i samme stil.

Synes uansett at du skal tenkte mer på hvilket navn du liker, enn på navnestatistikker. Jakob er et veldig fint navn, og jeg liker også Eirik av de navnene du nevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sverre

Erling

Torbjørn

halvor

Harald

Arne

Jon

Trond

Einar

Enig med Yepa, tenk på det du liker best. Styrer du unna Jonas og markus så slipper du at det er 3 andre i klassen som heter det.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jakob er et flott navn, men skjønner aberet med navnestatistikken. Sigurd er også et kjempefint navn. Eirik og Magnus synes jeg er litt kjedelige, nettopp pga av populariteten.

Forslag:

Erling (min bestefar het forresten Erling Jakob)

Peder

Johannes

Karsten

Edvin

Gustav

Ludvig

Bendik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...