Tindra38 Skrevet 19. september 2006 #1 Del Skrevet 19. september 2006 Vi liker alminnelige pene navn som Andreas, Henrik og Jakob. Det siste er også oppkalling. Men disse er blitt så vanlige, og vi er også glade i gode, gamle norske navn som Eirik, Sigurd og Magnus - det siste er jo også blitt veldig vanlig. Er så i tvil, har aldri vært tilhenger av å hive seg på navnemoter, men noen av navnene har jo stått på "mine lister" i mange år; lenge før moten tok dem. Jakob er nr 2 i Oslo, nr 4 i Bærum (visstnok trendsetter for Norge). Det blir vel poppis over hele Norge etterhvert. Som sagt er det et familienavn, som jeg gjerne skulle ha brukt. Hva synes dere? Forslag til mer "uvanlige" navn i samme sjangre!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. september 2006 #2 Del Skrevet 19. september 2006 Hva med Eyvind, Amund, Trygve, Ola, Erlend, Sverre, Morten eller Hans. Kanskje ikke veldig uvanlige navn, men hvertfall litt i samme stil. Synes uansett at du skal tenkte mer på hvilket navn du liker, enn på navnestatistikker. Jakob er et veldig fint navn, og jeg liker også Eirik av de navnene du nevner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibeke&gullguttene:) Skrevet 19. september 2006 #3 Del Skrevet 19. september 2006 Blir nok en liten Henrik her (og muligens Emilian til mellomnavn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #4 Del Skrevet 19. september 2006 Hva med; Erling Håvard Gustav Håkon Eirik Einar ?????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #5 Del Skrevet 19. september 2006 syns Jacob er ett kjeeempe fint navn jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joppa Skrevet 19. september 2006 #6 Del Skrevet 19. september 2006 Sverre Erling Torbjørn halvor Harald Arne Jon Trond Einar Enig med Yepa, tenk på det du liker best. Styrer du unna Jonas og markus så slipper du at det er 3 andre i klassen som heter det. Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 19. september 2006 #7 Del Skrevet 19. september 2006 Jakob er et flott navn, men skjønner aberet med navnestatistikken. Sigurd er også et kjempefint navn. Eirik og Magnus synes jeg er litt kjedelige, nettopp pga av populariteten. Forslag: Erling (min bestefar het forresten Erling Jakob) Peder Johannes Karsten Edvin Gustav Ludvig Bendik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå