Gå til innhold

svangerskapskurs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har kjøpt to gravidbøker selv, og fått to fra 80-tallet av en venninne. I 80-tallsbøkene er det mye fokus på pusteteknikker ved fødsel, fødestillinger og at en må øver på dette, aller helst på svangerskapskurs. I de nye bøkene mine er dette ikke nevnt. Har heller ikke hørt noe om svangerskapskurs på kontroll.

Er svangerskapskurs og fødselsforberedelse helt ut nå? I så fall virker det fryktelig fornuftig, jeg har ikke så veldig lyst til å øve på noe som uansett sikkert blir annerledes enn jeg har tenkt meg. Og har heller ikke så lyst til å forberede meg på fødselen før det skjer. Det må da være teknisk umulig å holde babyen inne når tida først er moden for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi gikk ikke på svangerskapskurs, fordi vi følte at det var bortkastet tid osv. Fødselen gikk da greit for det! Hehe, snuppa kom ut hun! c",) Vi kommer ikke til å ta noe kurs nå heller, en får jo hjelp av jm!

Gjør det som dere føler er rett!!

c",)

Skrevet

hei, jeg gikk på svangerskapskusr da jeg ventet min første. Vi øvde ikke på pusting og den slags, men fikk treffe andre i samme situasjon og kunne utveksle erfaringer og tips og råd. Jordmor var der så vi fikk svar på spørsmål som vi hadde. Jeg syntes det var veldig kjekt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...