to gull Skrevet 19. september 2006 #1 Skrevet 19. september 2006 Fødte for litt over et år siden og har ikke fått mensen tilbake. Vi har hatt lyst til å starte med nr to, men det er jo litt vanskelig når man ikke vet når man har EL. MEN i dag kom TR. Så nå vet jeg endelig når EL er og kan begynne å prøve på ordentlig. Syklusen stemmer vel når man endelig har fått TR etter fødsel, eller kan den være ute av lage? Litt irriterende da at jeg sa til gubben for to uker siden at jeg følte jeg hadde EL, men han var så sliten at han ikke orket å ha sex. Følelsen min var altså rett og nå irriterer det meg skikkelig.....kunne vært gravid istedenfor å få TR. Jaja sånn er det. Får vi det til på første forsøk slik som forrige gang så skal jeg ikke klage, men det er nok å håpe på for mye. Er det to uker etter TR dere begynner å prøve?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 19. september 2006 #2 Skrevet 19. september 2006 Hvis du har stabil 28 dagers syklus er EL på ca. dag 14 etter første mensdag (første dag med blod, ikke spotting). Men det som er riktig å si er at EL er 14 dager før TR kommer, så hvis man f.eks. har 26 dagers syklus har man EL 12 dager etter første mensdag og 14 dager før TR. Men dersom man har 28 dagers syklus blir det jo 14 dager både etter og før TR da. Man bør ha sex også noen dager før EL, for sædcellene kan leve i flere døgn og vente på egget. Det anbefales å ha sex fra dag 11 etter første mensdag og t.o.m. dagen etter EL. (egget lever kun i 24 timer). Dersom du nettopp har fått igjen TR kan det jo hende syklusen din ikke er stabil enda, men det ser du vel ikke før du har hatt TR en gang til om det var den samme tidsperioden som sist måned. Hvis du får uregelmessig syklus bør du teste med EL-tester fra ca. dag 10, så ser du når du får EL. Men vi får håpe det sitter en spire like fort som sist:o) Lykke til da:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå