Gå til innhold

Oktober: Hva har dere i bagen?


nette06

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Det begynner å nærme seg for oss oktoberdamer og lurer på hva som lønner seg å ha i bagen til sykehuset?

Hva har dere som hentesett?

Syntes det er litt vanskelig med temp osv..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter litt med det der selv... Moren min skulle orde hentesett så slipper jeg¨å tenke på det hvertfall:) Hvor mye klær trenger man til babyen enkli??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Toalettsaker

-Lypsyl

-Toalettpapir

-Amme bh og innlegg

-Klær som er behagelige

-Tror jeg tar med underbukser, mrn de har jo det på sykehuset også (noen rimelig sexy noen:o))

-Noe å drikke ( med energi i)

-Lesestoff til deg og faren om det drar ut (det er kansje kiosk på sykehuset, men det er jo typisk den er stengt når man føder...)

-Fotoapperat / filmkamera

 

Til babyen har jeg med hentesett. Da har jeg valgt noe som ser veldig behagelig ut å ha på og en god dress. Jeg tar med ett ullteppe til å pakke henne inn i om det er kaldt.

 

Har sikker glemt noe nå, så jeg får se om du får andre tips slik jeg kan skrive på min liste

 

:o)

 

Lykke til med pakkinga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til det "venter jente 25.10.06" skriver så vil jeg bare legge til:

-slipperser (enkelt og greit å laffe rundt i )

-bleier til bebyen (mange steder har de bare tøybleier og det er et ork;) )

-bind, de de har på sykehuset er TYKKE, vragle vragle, he-he. Selvsagt greit med stooooooooooore bind i begynnelsen når man blør mye, men gjerne ikke så kjekt til hjemturen....

 

Hentesett... Følte i alle fall selv sist at det er vanskelig å kle på en liten "gelè"baby mye klær, satser på noe slikt:

-body som man knapper foran er SUPERT (slipper over hodet)

-genser/cardigan

-Sparkebukse/bukse

-Sokker + ullsokker (er kalde de små føttene)

-Evt. ullvotter

-Ullue

(Har man en bestemor eller noe som er flink å strikke så er det topp, ulltøy er supert, plaggene er små og lette men varmer godt)

-Kjøredress

-Er det veldig kaldt ville jeg heller satset på pledd de få minuttene man gjerne må være ute, plagg på plagg (som gjerne i tillegg er litt for stor) er ikke lett å ta på en liten baby ;) Tulla mi sist så direkte morsom ut da hun var på vei hjem, hentesettet var alt for stort, brettet opp og opp overalt, kjøredressen var i str.56 og den "svømte" hun i... Tihi, må le litt, stakkars lite gull ;)

 

Hm, kommer ikke på mer i farten...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehe, har ikke begynt på den berømmelige bagen enda. Har 23 dager igjen til termin. Gikk 14dager over sist, så regner med at jeg har god tid =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper å få med meg:

 

-toalettsaker

-morgenkåpe

- joggebukse

-et par ammetopper (singletter)

-et par cardigan-jakker/hetter jakker.

-slippers til å bruke i dusjen (man må dusje med slipeprs)

-slippers/tøfler til å bruke til vanlig

-ammebh, ammeinnlegg (i ull)

-brystpumpe

-smokk

-noe å drikke + lit frukt evt. fruktsukker tabletter.

-truser (mamma trusene, de til opp til navelen)

 

Klær (hente4sett) osv. vil jeg tro gubben tar med etterhvert. Vi bor bare 5min. kjøring fra sykehuset, så glemmer vi noe er det jo bare at han henter det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...