Gå til innhold

Hei!! Når kan jeg teste??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja, det er noen som har fått positiv test 5 dager før tr. Men testen blir mer pålitelig desto nærmere ikm du kommer, for hcg-innholdet i urinen stiger for hver dag. Så hvis du tester idag og får negativt så kan du være gravid fordet, bare at du har for lite hcg enda. Stigningen er forskjellig fra person til person og noen tester ikke positivt før flere dager etter ikm. Så kanskje du uansett må regne med å teste igjen senere.

Men det er kjempevanskelig å vente, I know. Jeg har ikm om 6 dager, og tida går så saaaaaakte...

Lykke til da, gi oss tilbakemelding dersom du tester idag:o)

Noen påstår å få symptomer allerede en uke før ikm, men det er jo fryktelig tidlig og for mange er det nok innbildning. Jeg vil vel tro at vanlig er å få symptomer etter ikm ihvertfall.

Jeg har selv ingen symptomer, men det tar jeg med knusende ro idet de fleste jeg kjenner som har vært gravide ikke har hatt noen symptomer eller plager når de var gravide i det hele tatt, for de fleste var uteblitt mens eneste tegn og de merket ingen ting før fosteret var så stort så det begynte å røre på seg. Man skal vel bare være glad for alle symptomer man ikke får..

Er uansett lett å innbille seg symptomer også, mange her inne som gjør det måned etter måned...

Lykke til da, blir spennende å se:o)

Annonse

Jeg kommer ikke inn på chatten..... Mulig det er fordi jeg er på jobb og datamaskinene her har en sinnsyk brannmur, vi kan ikke motta mailer fra hotmail engang... Eller har du noe annet forslag på hvorfor jeg ikke kommer inn?.. Har aldri brukt chatten her inne før jeg...

hm, det var merkelig...nei er ingen dataekspert jeg, kommer fint inn på chatten jeg. Har du msn da? Eller det er kanskje sikret mot det også.. Nei, vi får chatte her da. Men mail-adressen min kan du jo få uansett da. [email protected] Artig med noen på min alder her som prøver på nr 1...er veldig mange i begynnelsen av 20-åra her..:>

Ja, det er endel i begynnelsen av 20 åra her, og mange av de på vår alder her inne som prøver har barn fra før. Men vi er ikke alene altså, vet det er flere her rundt 30 år som prøver på nr 1.

MSN er nok ikke så lurt idag, leste i avisen på nettet at det er virus på msn nå så hvis man åpner den kan datamaskinen bli ødelagt...

Men vi kan jo skrive litt her ihvertfall. Er egentlig på jobb da men... ikke så mye å gjøre akkurat nå...

Hvor bor du da? Jeg bor i Kristiansand, men kommer opprinnelig fra Hedmark.

Ja på jobb jeg også, egentlig nok å gjøre, men begynte først igår etter ferie, så må ha litt "sløve" dager til å begynne med..hehe..:> Jeg bor på Melhus, 2 km sør for Trondheim, men kommer fra Sandnessjøen. (hvis du vet hvor det er...ca midt i landet, vest for Mosjøen) Ser det står 6 pp på nicket ditt, vil det si at du har prøvd i ca ett halvt år? Det begynner å bli en stund, er du ikke utålmodig? Jeg forventer liksom at dette skal gå så lett..haha, men skal vel ikke forvente noe som helst når det gjelder sånt egentli...det er vel ingen selvfølge. Har du og kjæresten vært sammen lenge? Vi har vært sammen i 8 år, så vi har fått mange hint fra både venner og familie om at det forlengst er på tide med barn...hehe;)

Å jada, jeg vet hvor Sandnessjøen er vettu, gikk på folkehøgskole i Mosjøen i 97/98 og var miljøarbeider på samme folkehøgskole i 98/99. Nydelig med høst- og vinterstormene oppi der ja (not..) Men det var to kjempefine år da:)

Ja, vi har prøvd i 6 måneder snart, slutta med mini-piller i slutten av mars. Og ja, jeg begynner å bli veeeeldig utålmodig, det har jeg igrunn vært hele tida. Hadde vel en ide i hodet om å bli gravid med en gang jeg slutta med piller for da passet det for meg liksom... Men det var ikke så lett gitt.. Visste jo at ting kan ta tid, men trodde jo selvsagt ikke at det gjaldt meg..hehe.. Det "verste" er at jeg har en drit kjedelig jobb som jeg er kjempelei, men den er veldig grei å tilpasse dersom jeg skulle bli mye dårlig i svangerskapet. Så derfor har jeg latt være å søke på andre og mer utfordrende jobber fordi jeg skulle jo snart bli gravid...

Men nå har jeg faktisk sendt avgårde to jobbsøknader idag, og dersom jeg skulle være så heldig å få en av dem så tror jeg nok jeg tar den uansett om jeg til den tid har funnet ut at jeg er gravid.. Har 3 mndr oppsigelse her jeg jobber nå men... Jeg får ta det litt som det kommer, jeg har kanskje vært litt for kontrollfrik når det gjelder å tilrettelegge livet mitt; måtte ha fast jobb, minimum tre soverom i leiligheten og stasjonsvogn før jeg skulle få barn, men nå sitter jeg her da, med en kjedelig fast jobb, tre soverom hvorav to med ekko i og stasjonsvogn som alltid er tom baki men INGEN GRAVIDITET...... Man kan visst ikke planlegge alt har jeg funnet ut... Så hvis jeg bytter jobb så blir jeg nok gravid skal du se. Håper det allerede har skjedd denne pp jeg da, har ikm om 6 dager og venter utålmodig...

Jeg og samboeren min har "bare" vært sammen i 4 1/2 år vi da, men jeg er 100 % sikker på at det er han jeg vil ha barn med. Han er 32 år og jeg blir 29 om 3 uker. Hvor lenge har dere prøvd da? Det er jo mange her inne som blir gravide i 1 og 2 pp også, så det er like store sjanser hver pp:) Når har du ikm?

Oi, ja da er du jo litt kjent i mine trakter...hehe:> Kjenner meg veeldi igjen når det gjelder den planlegginga, og akkurat timing til når ongen vår skal bli født osv osv... men vi får se, er jo min første pp enda, tror jeg også har ikm om 6 dager, etter mine beregninger ihvertfall..men er litt vanskelig å anta da dette er første forsøk, og jeg har bare hatt mensen en gang, og det var like etter jeg droppa pillen... så har liksom ikke noe skikkelig syklus enda.. Satt nettopp å vurderte å teste meg idag når jeg kommer hjem fra jobb...hehe..sikkert ingen vits, men bare for å ha prøvd det..så vet jeg jo..har to tester hjemme, så jeg har en å "kaste bort". Jepps, har stort hus med garasje og stasjonsvogn jeg og, så har masse plass til overs. Min mann fylte nettopp 33, jeg ble 29 i juni. Tenkte jeg skulle ha onge før jeg ble 30 da...hehe..så det kan gå sånn akkurat!! Så du har søkt på 2 nye jobber, wow! Det blir spennende utover høsten da. Hva jobber du med nå da, og hva har du søkt på? Jeg jobber med revisjon selv, og har hatt flere år nå med masse masse overtid på vinter/vår-halvåret. Trives godt i jobben min, men det hadde passet veldig bra med en pause nå da.. Jeg slutter kl tre ja, så håper du rekker å svare før den tid =)

Jeg er sosionom på sykehus i somatikken (de fysiske sykehusavdelingene), og arbeidsmiljøet er helt elendig, er håpløst å samarbeide med kirurger, nevrologer etc + at sosionomer blir ikke tatt på alvor i somatikken og det er mange som mener at pasienter kan oppsøke sosionom i kommunen etc... Dessuten ønsker jeg å jobbe innen rus/ psykiatri eller sosialtjeneste, har gjort det før og trivdes mye bedre med det. Så blir spennende å se med søknadene ja... Jeg skal gå hjem nå så logger meg av nå, men jeg dukker opp igjen i morgen tidlig ved 7.30-tiden, har jo blitt avhengig av bim og må jevnlig inn og sjekke:)

Ha en fin ettermiddag da, så sees vi kanskje igjen imorra:o)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...