Gå til innhold

Desember: fler som sliter....

Anbefalte innlegg

med sine små om kvelden/natta..igjen?? Her har jr begynt å ikke ville legge seg om kvelden, bare reiser seg opp i senga meed en gang. har prøvd å bare legge han ned igjen, men dette tar jo flere timer, han hyler og griner. nekter plent!! Han ligger stille så lenge som at jeg stryker på han, men hvem i huleste gidder å drive med det i flere timer a, for ta han skal sovne. så har han begynt å våkne igjen på natta! da er det samme prosedyre... nekter å legge seg ned! også har han begynt å tru at morra'n det er kl 05!! Det er natta for meg altså!! Fler som har det litt slik?? eller er det bare min som har "klikka"? Noen som har noen tips å komme med, før jeg "klikker" her?? Rart han han skal begynne med dette nå liksom, han har jo bare vært en engel, la seg med en gang og sov til 6-7, fikk mme og sov til halv 8-8! dette har han drevet med siden han var ca 6mnd, når vi hadde denne "kuren". med noen få unntak da seff....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6366746-desember-fler-som-sliter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt det akkurat slik en periode vi også. Det begynte for omtrent 1,5 mnd siden. I starten bare stod hun i senga og prata og var blid, og da hjalp det å stryke henne på ryggen i 5-10 min, så sovna hun. Men for tre uker siden hjalp ikke det lenger-hun stod i senga og hylte uansett.. Vi brukte pose i to netter-helt til hun fant ut at det gikk an å sette seg opp til tross for at den var på (strikken kunne tydeligvis tøyes mye...) Tilslutt ble det skrikekur som hjalp. Vi gikk inn hvert 5.minutt for å legge henne ned igjen i senga, og sang en liten sang, og gikk ut. Første kvelden gråt hun som besatt 1 time, 2. kvelden 15 minutt, og deretter har det vært max fem minutter gråt før hun har sovna..

Veldig slitsomt når de ikke får roa seg-uansett hvor trøtte de er.. Lykke til!!!

Jepp, her også! Trodde jeg hadde vent han av nattmaten jeg, men nå er vi igang igjen med to-tre måltider. Er flink til å legge seg, men når klokka passerer tolv-ett da er det puppetid igjen. Og han gir seg ikke. Og ikke har jeg vært flink til å bare la han skrike heller. Så nå er vi igang igjen, sukk! har et lite håp om at det skal gå over av seg selv jeg da, men det gjør vel kanskje ikke det:-)

Høres VELDIG KJENT UT, med unntak av at jeg aldri har hatt en som har sovet noe særlig sammenhengende på natta. Jeg har ikke sovet lengre enn 3 timer sammenhengende på et halvt år... begynner å ta på selv om man blir vant med det.

En periode kunne jeg legge ned lillegutt og så sov han 3-4 timer på kvelden. Nå er han stort sett våken hver time, og på det verste har han våknet 10 ganger på en kveld. Må løftes opp,synges for, sulle og så må jeg stå å stryke på ryggen til han slapper av og sovner. Når jeg hører at han skriker iler jeg til. Hvis han skriker litt for lenge reiser han seg opp i sengen og blir håpløs å legge igjen. Må frem med puppen for å få han rolig igjen.

Har i det site begynt å tenke mer på slik pose slik at han ikke klarer å reise seg. Kan ikke sette/legge seg ned selv, så jeg må å legge ned hver gang.

På natta nekter han å ligge i egen seng. Prøver hver natt, men som oftest gir jeg opp i 1.30 tiden - må jo få meg litt søvn. Da ender det med at han blir liggende i dobbelsengen og fri tilgang til puppen. Han syns sikker det er herlig, men kan ikke si at jeg syns det er like flott lengre. Lengter etter å ligge hvordan jeg vil en hel natt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...