Gå til innhold

våken i natten?


Helle07

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

men det var ikke my liv her inne på denne tiden:) begynte også bli skikkeli trøtt i sta,men har nettopp gått runde (jobber på sykehjem), så nå kvikner jeg vel litt til forhåpentligvis:) jobber hen du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ansatt i kommunen, og sitter nattvakt til en gutt som bor hjemme hos foreldrene. Han sover for det meste om natta, så jeg sitter her med dataen å blir firkantet i øynene. Er absolutt ingenting å se på tv :( Merker godt at jeg er gravid på formen.....tror ikke jeg har vært så trøtt noen gang før på nattevakt. I går natt måtte jeg sove i et kvarter bare for å hente meg inn litt....var helt på bærtur!! huff, gleder meg til overskuddet kommer tilbake.

 

Er du gravid? hvordan syns du det går å jobbe nattvakt?

Jeg har 62% stilling natt jeg.Ingen jobb utenom....HELDIGVIS ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å.. huff, det må være tungt ja.. spesielt når man vet man helst MÅ holde seg våken, blir jo ikke mer trøtt av den grunn.. :)

 

Jobber ikke fast nattvakt, jobber turnus på dag og aften. Men ble spurt om å gå på i natt siden de manglet fagfolk. Greit med ekstra penger når man tenker langsiktig:)

 

Er gravid ja, er 9+5 nå, har ikke skrevet så mye inne på siden her før da.Synes faktisk generelt det går bra å jobbe, har vært lite plaget med både kvalme og tretthet, bare vært noen dager innimellom.Men har jo da igjen trodd det kanskje var noe galt og heller ønsket å være kjempeplaget, hehe:) Er du langt på vei da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk 9+5 jeg også :D eller, 9+6 blir det i dag. Tror jeg ihvertfall....er ikke sikker før jeg har vært på ultralyd. Jeg har faktisk vært mye plaget med kvalme også jeg, men har klart å ikke kaste opp til nå da :) Funnet ut at jeg må drikke mye vann når jeg kjenner at det kommer. Tåler veldig lite lukter som jeg ikke kjente før. F.eks er en tur på kjøkkenet en risiko. Jeg vasker og vasker, men det hjelper ikke et dugg. Har overnaturlige lukte-sanser for tiden :) å åpne kjøleskapet eller kaste søppel er en risiko-sport;)

 

Kjekt å jobbe natt når man tenker på pengene ja. Men, når man gjør det over lang tid, så blir man ganske rar i hodet. Har jobbet her i 1 år jeg nå, å skal skrive kontrakt på fast jobb om 2 uker :) Har ikke sagt til sjefen at jeg er gravid enda, så blir spenende å se om han blir sint eller ikke.

 

Hvor i landet kommer du fra da? Bor i Trondheim jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøsses.. snakk om to tilfeldigheta her da, begge like langt ca, og jeg bor også i trondheim:)

 

Er du opprinnelig trønder eller tilflyttet?

 

Var faktisk på ultralyd i uke 8 jeg, var godt å se at det var liv og det lille hjertet som banket:) men er ikke trygg på noe som helst før jeg er kommet over uke 12, vært noen ganske bekymringsfulle uker. fant ut jeg var gravid i uke 6, ikke planlagt med andre ord, så ble ganske paff. Er i tillegg pcos kvinne, så føler oddsene er mot meg og ikke med meg..

 

Har heller ikke sagt nå på jobb enda, har ikke fast jobb, går faktisk i vikariat for ei som har svangerskapspermisjon:)

 

Men sjefer generelt har ikke noe grunn til å bli sint, det er jo en helt naturlig ting så:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.....jeg også går i vikariat for ei som er i svangerskapspermisjon:) Er hennes jobb jeg skal få fast!!

Jeg er opprinnelig trønder ja!! er du? Kanskje jeg kan skrive på trøndersk etterpå da ;)

 

Hva er pcos?? hmm.... :/

 

Jeg mistet et barn da jeg var 18, så jeg går også litt på nåler enda. Men, har en annen partner nå, så satser på at det skal gå bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du får hennes jobb fast, åsså e d ut i permisjon igjen:)

 

La om t nordlending æ, lika egentli ikke å skriv på bokmål, men tar sæ litt bedre ut enkelte ganga:)

 

E fra nordland æ, bodd i trondheim i snart 1 år, trives kjempegodt her, så bli nok boan:) Har jo i tellegg funn mæ en trønder og så:)

 

pcos står førr polycystisk ovariesyndrom, dvs mange små cysta på eggstokkan. og vi har litt vanskeligar enn andre å bli gravid. så uregelmessi mens e en a hovedsymptoman, så derfør ekstra paff når æ tok testen, sku jo liksom bærre ta den førr å vær sekker på at æ ikke va gravid. Men e jo overlykkeli no over at æ e d:)

 

Veldi trist at du ha møsta en gang, kan ikke forestill mæ kordan d må vær en gang:( Får verkeli håp at alt går bra no ja:) satsa på d:)

E du gammel no?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like itj å skriv på bokmål æ eller.....e så vandt te å skriv på dialækt på sms, så kan liksom det bæst no:) Trur æ må hiv mæ på skolen igjen for å lær bokmål på nytt :)

 

Har ei venninde æ som har vært plaga med cysta på eggstokkan, men hennes e bort no :) Kom bort av sæ sjøl. Så det e sikkert håp om at dine å forsvinn en gang. Åsså får vi satse på at når du først har blitt gravid, så går det bra. Har jo kommet langt allerede :)

 

Æ e 24 år. enn du?

 

Funnet dæ trønder du da jah ;) hehe......beste slaget det ;):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, e nesten så ille at man sku ha hatt opplæring på bokmålskriving på nytt. merka d spesielt når æ skriv rapport, e så vant å skriv på sms og msn, at enkelte ganga så hold æ på å sleng på smiletegn når æ skriv nå positivt:) hehe..

 

E også 24 år æ:) va verkeli snakk om sammentreff på en del punkt her:)

 

Syns trøndera e kjempetriveli, de fleste e så hyggeli og imøtekommaness. Har allti hadd løst å prat trønder sjøl:) har søskenbarn som e herifra som æ va misunneli på når æ va lita:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 år du å??? hærregud!!! Va mang sammentreff her jah. Kanskje vi ska ligg sammen på sykehuset å vræl under fødseln å da....kæm veit :)

 

Kor du å samboern din bor da? Bor på Byåsen vi. Leie en sokkel leilighet foreløbig. Har lyst å kjøp nå eget, men det e jo så brutalt dyrt vøttu. Spørs om vi må vent litt. Sje om prisan kanskje kan bli litt mer human for folk i start-fasen. Hvis det ikke bli det, så kanskje vi heller flytte på landet( Hitra) å bygge hus på ei tomt der som samboern har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. ja, kem veit, kanskje d bi d som skjer:)

 

Vi bor på rosendal, han ei leilighet der, kjekt å ha eget:) men må vel fløtt i nåkka større vess bærre alt går rette veien m det lille æ bær på:)

 

Prisan e heilt sinnsyk ja, e iallefall ikke meint t at man ska kun bo aleina, da bi man jo ruinert.. sjøl kunn æ godt ha tenkt mæ å bo litt utfør trondheim, meir landlige omgivelsa der d også naturli nok bi litt meir barnevennlig og da:)

 

Har dokk bodd lenge i lag dokk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gikk litt fort i svingan her og ja:) har vært i lag bærre litt over 4 mndda... samboera bærre 1 mnd:) men man må no bærre ta teng som d kjæm..

 

Men no ska æ gå å smør mat og gå en siste runde her på huset.

 

Du får ha fortsatt go vakt videre og lykke til videre framover:) vi snakkes kanskje fleire ganga her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...