Gå til innhold

alder og gjennomsnittsalder

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehe vet... er jo litt yngre enn deg(19)så det passet ikke å stå frem med nick og greier i denne tråden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha.... :-)

Moden kvinne i ung kropp er det noe som heter.. :-)

Er flytta fra Oslo nå.. fikk nok av Oslo by etter noen år. Var okei når man levde livet og var student, men så krevde livet noe annet :-) Men tilbake til vestlandet blir det aldri :-)

19... du har jo hele livet foran deg enda.. det har de på 30 også altså.. hehe.. men du kan jo skryte av før du 40 kan du rangle på byen igjen, om det er et mål.. :-)

Ung, kul bestemor blir sikkert også... :-) Men i dag er jo folk ung-voksen lenge.. så til og med de på 55-60 er unge kule bestemødre :-)

Skrevet

Hei alle sammen fra 20 til 40:-)

Jeg har nå lest (skum lest) igjennom innleggene her, og er litt overrasket over engasjementet... Jeg skjønner at noen her synes at det er best å få barn tidlig, og andre seint... men det må vel være opp til hver og en av oss?? Poenget må vel være at folk er tilfreds i sitt eget liv, og at man gleder seg til barnet kommer? Jeg tror ikke at det er noen alder som er bedre å få barn i enn andre, damer som blir kunstig befruktet i en alder av 67 er litt rart synes jeg, men det er jo min mening... Om man er 19, 25, 30, 35 el hva så?

Jeg er 34 og har kjærest som er 29, så vi er i både 30 og 20 åra:-)

En annen ting som jeg ikke skjønner er hvorfor gidder folk å krangle i et slik forum som dette? Er ikke dette et forum for spørsmål og svar, og at folk ev kan møtes å bli kjent med hverandre? Vi er da alle i samme situasjon uavhenging av alder... Kan noen forklare meg det?

Så jenter nyt livet, og la ev hormoner få utspring andre plasser en her! Vi er like verdifulle og gode omsorgspersoner uansett alder i hvertfall! Jeg jobber med ungdom med atferdsvansker, og tror ikke at deres problemer stammer fra om mor var 20 el 35....

Ha en fin kveld alle sammen!

Skrevet

takk for et fint innlegg som til en forandring var sakelig:)

Skrevet

takk januarbaby:)

hyggelig å ikke bli dømt. du vet jo hvordan oslo er, ikke lett og ta et utradisjonelt valg;)

lykke til meg graviditeten:) har også termin i januar, nærmere bestemt 3.

Skrevet

HI her. Må si jeg er imponert over hvordan denne tråden plutselig eksploderte. Jeg skjønner at det er mange som mener mye om alder og svangerskap. Selv har jeg ikke noen sterk mening om når det objektivt er best å få barn. Det må vel ganske enkelt passe med den en er i hodet.

Som 31 åring har jeg ikke lyst til å være voksen enda. jeg vil fortsatt gjøre uansvarlige ting og føler meg litt ukomfortabel med voksen jobb, to mannsbolig, stasjonsvogn og det å bli sett på som voksen. Det kan være at den lange studietiden gjør at det er vanskeligere for meg å si farvel til en del ting jeg har tatt for gitt siden jeg begynte å studere som 19 åring. Jeg har disponert tid og penger utelukkende etter mitt eget forgodtbefinnende. Det kan godt være at det er enklere å få barn når en er 20 år siden en da ikke er vant til å ha friheten til å gjøre det en vil, reise hvor en vil og omgås den en vil. Da kan det også være at en føler at en er voksen og at en ikke forsaker noe ved å ha barn.

Jeg føler meg langt fra voksen nok til å få barn nå, men har innsett at det kanskje er på tide.

Jeg tror at det som skiller 20 åringer fra de som er litt eldre kanskje er det at 30 åringer ikke alltid er så redde for å være barnslige og innrømme at de ikke vet alt. Selv er jeg redd for at noen skal komme inn på det fine kontoret mitt og avsløre meg som en stor unge;-)

Og dere som er 20 år eller rundt der - det er ikke sikkert at alle er ute etter å ta dere. Dere blir sikkert supre mødre på deres måte, slik som jeg prøver å bli en noenlunde grei mor på min måte. Jeg regner med at alle her vil det aller beste for barnet sitt.

Skrevet

jeg tror personlighet spiller mye støre rolle en alder. Jeg er 24 og venter mitt andre barn i april. Jeg var klar for barn begge gangene. Fikk min første som 22 åring. Jeg har aldri tenkt på meg som dårlig mor fordi jeg var 22. Jeg kjenner mange både gode og dårlige mødre i alle alder. Jeg var klar til å gifte meg som 20 åring, ble ferdig med førskolelærerutdannelsen som 22 åring, fikk fast jobb, hus osv. Jeg synes alt kom så naturlig. Jeg følte ikke at jeg måtte leve livet til jeg blir 30, for jeg ønsket meg barn. Jeg synes det er opp til hver enkel når de ønsker seg barn og når det passer. I norge er gjennomsnitten 28 år, mens i resten av europa er det mye mer normalt å få barn mye tildligere. For eksempel i Øst Europa blir man beregnet som alt for gammel til å få barn som 30. åring. Så det er veldig individuelt. Prøv det beste dere kan, barna kjenner ikke til eller ønsker seg bedre mor uansett.

Skrevet

he he.. mååå bare slenge meg på.

jeg er 31 år ung, men blir kalt gammel kjerring av døtrene mine på 7 og 11 når de ikke får viljen sin. Men min mor kaller meg fremdeles bortskjem drittunge når jeg "svarer" henne, som hun kaller det (er uenig, kaller jeg det).

Jeg og min samboer tjener godt begge to, men jeg ville gjerne hatt mere penger til klær og reiser. Akkurat bygd hus, men allerede nå er det et par forandringer jeg kunne tenkt meg og gjort..

Trives utrolig godt med jobb i en tøff bransje med rekruttering og oppmuntring av alle slags mennesker- og noen ganger der- som her, er det "gjerningsmenn profiler" ute og går, og ikke cv'er.

(Angrep er alltid beste forslag- ref. dyreverden).

Tross at jeg er både ung og gammel (kommer an på øyet som ser), og tjener bra (hva f.. er bra. når jeg hadde satt pris på eeenda mer??) Og har nytt flott hus (som jeg allerede ser feil og mangler med...)

Nei, folkens- holdningene våre til oss selv, jobb og andre mennesker sitter inne i oss selv- og utgjør våre forskjellige personligheter. Disse gjør oss forskjellige, og man kan ikke endre andre mennesker, men påvirke holdningene deres.

Lærdom kan du alltid tilegne deg, holdningene dine til livet har du i deg..

Skrevet

jeg er ganske ny her, men syns det er interessant å lese alle innlegg og meninger.

Er selv 21 år og venter min første i januar, personlig føler jeg meg veldig ung for å få barn, men er klar for oppgaven(om man kan kalle det det) Jeg er den første i vennegjengen, kanskje ikke rart? Jeg er sannsynligvis det mest barnslige, samtidig som jeg er den mest voksne. For å si det sånn kallenavnet mitt er "mor". Litt sært?kanskje...

Men jeg har verdens største nettverk i familie og venner, og verdens beste samboer. Jeg tror ikke alder har så mye å si, er vel mer personen. Jeg har levd et litt bekymringsløst liv og ikke opplevd noen store tragedier.

Men har en fantastisk mamma som har gitt meg så mye lærdom og delt hennes livserfaringer med meg, hun har rett og slett forberedt meg hele livet på det som venter. Kanskje jeg er bortskjemt, eller rett og slett bare heldig??

Men uansett så tror jeg vi alle lykkes uansett alder.

Så lykke til alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...