Gå til innhold

stort barn ved diabetes type 1

Anbefalte innlegg

Jeg er 34 uker på vei i morgen og har diabetes type 1. Hun lille i magen har voskt masse i det siste og var 32+ sist uke. Noen andre med Diabetes som har et barn i magen som er større enn det egentli skal være?? Noen som har noen erfaringer med dette? Hvor mye før kan jeg bli satt igang?? Håper noen kan svare..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6365059-stort-barn-ved-diabetes-type-1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eg har også type 1 diabetes, men har ikke kommet lenger enn 16 uker. Da eg var på kontroll hos JM sist (i Bergen) fikk eg beskjed om at de ville sette igang fødselen en uke før termin uannsett, og at dette skulle holde. Vet ikke hvordan dette er ellers i landet, men har ikke JM/lege sagt noenting? Isåfall bør du kansje ta kontakt og spørre dem. Fikk også høre at om barnet er for stort, kan det fort bli aktuelt med keisersnitt, selv om de foretrakk at en fødte på "normal måte".

• 2 måneder senere...

heisann!

Jeg fikk beskjed av gyn at når lillegutt var 3700 ville de sette igang fødslen..Dette er iallefall retningslinjene de følger på mitt sykehus. derfor gikk jeg til kontroll hver uke etter uke 28, slik at de så utviklingen, og risikoen for feilmål var mindre.. Nå måtte jeg ta ks pga seteleie, og svangerskapsforgiftning, men lillegutt var 3000 i uke 36, så han var jo ikke altfor stor :o)

Hei, har ikke type 1, men type 2.. Fikk beskjed på fødepoliklinikken at de pleier å sette i gang fødselen to uker før termin hos diabetikere. ER tydeligvis forskjellig fra sted til sted, men regner med at du går på kontroll hos fødselslege på fødepol, han kan jo fortelle hva som er vanlig der. Fikk selv stort barn sist, 4640, de sa han var rundt 4kg etter å ha sjekket på UL, så det målet de tipper er bare ca. Du blir nok fulgt opp skikkelig nå på slutten.. Lykke til da!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...