Gå til innhold

noen som har greie på streptokopper..??

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kolega kom i dag innom jobben med sykemelding, han hadde fått streptokopper. Vel og merke i lungene.

Jeg sjygget jo banen så godt som overhode mulig i panikk for å bli smittet, da jeg ikke aner hvor lett dette smitter... og hvor farlig det kan være...

Noen som vet om dette er farlig for oss gravide?? Hvor lett smitter det??

Har jo hørt at disse streptokokkene er farlige for gravide, men finnes det ulike typer...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde alle hadde streptokokker i kroppen jeg. Halsen er vel den mest vanlige plassen hvis jeg ikke tar feil.....

iflg Wikipeda;

Streptokokker er en gruppe runde, Gram-positive bakterier som vokser i kjeder.

Streptokokker er en naturlig del av bakteriefloraen hos pattedyr. Hos mennesker finner man dem i munnen, huden, innvollene og de øvre luftveiene.

Enkelte typer streptokokker kan forårsake farlige og smertefulle infeksjoner.

Skrevet

Du skal vel vere forsiktig med å kooma i kontakt med streptokopper.. Det er jo forskjellige grader av de, og dersom ein blir sjukemldt for det, så er det vel ein annen type enn den normale. Kan ikkje så mykje om det akkurat, så skal ikkje uttale meg heilt der. Me, har sjølv hatt i huden, og det var uhyre smittsomt (hadde i armhulen mot bryst). Rekne med at dersom ein har det i lunger, så kan det ve smittsomt om ein hoster direkte på ein.. Men, som sagt, er ikkje 100 % sikker på dette, så ta det med ei klypa salt... Men, vedkommende kjem vel ikkje på arbeid på ei stund, så du treng ikkje bekymre deg!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...